Popularne na rynku

Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX B16D

73033
Silnik Opel 1.6 CDTI 16V ecoFLEX B16D

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX o mocach 95KM, 110KM, 120KM, 136KM lub 160KM to konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Debiut przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym oraz bardzo niskim poziomem spalania. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. .



Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania. Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.



Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Start&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • bardzo wysoki koszt obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTC / B16DTL / B16DTE / B16DTJ / B16DTH / B16DTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.9)
Trwałość 6.6/10
Utrzymanie 5.8/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

18%
19%
19%
8%
8%
28%
Suma głosów: 120

Opinie użytkowników

29.10.2020 Anonim
(9.3)
Opinia: Bardzo dynamiczny i o dziwo naprawdę oszczędny silnik.Zimny troche poklekocze ale po chwili trzeba się wsłuchiwać czy to aby na pewno jest diesel.Bardzo przyjemne wrażenia z jazdy,jak by nie opel.Konkurencja na tle tego silnika wypada marnie.Szkoda ze ze względu na wysokie koszta produkcji nie ma
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika,spalanie,trwałość,jakość wykonania,bezawaryjność.
Wady: Głośna praca na zimnym silniku.
  • Silnik: 160
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 88000
  • Spalanie: 5.1 l/100km
Polecam
06.05.2020 Astra
(4.0)
Opinia: Niestety silnik przekombinowany. Daleko mu do konstrukcji Fiata. Nie wiem czego przy opisie autor nie nadmienił, że rozrząd jest umieszczony od strony skrzyni biegów co zdecydowanie podraża koszty serwisowe. Kupno używanego silnika mija się z celem. Ogromne koszty serwisowe. Jak ktoś chcę kupić to tylko nowy.
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dynamika.
Wady: Ogromne koszty serwisowe.
  • Silnik:
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 150 tys. km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
17.11.2018 Klocu
(4.0)
Opinia: Nie wiem kto przedmówcy bajek nagadał ale silnik 1.6cdti B16DTH z fiatem nie ma absolutnie NIC wspólnego. To pomysł opla. A jak pomysł opla to i kaszanka po całości. Od czego zacząć? Może od odgłosów z rozrzadu jakby ktoś tłukł łancuchem o metal. Problemem występuje
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Astra K
  • Rocznik / Przebieg: 2017/32000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Odradzam
30.05.2018 Robox
(8.7)
Opinia: Mam zrobione na tym silniku 201 tyś w Zafirze Tourer. Na razie nie było żadnych problemów z silnikiem (głównie długie trasy). Przy jeździe po mieście uciążliwy jest DPF. Zaletą jest na pewno niskie spalanie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Zafira Tourer
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
01.06.2015 jan
(8.3)
Opinia: Silnik został w dużej mierze opracowany przez inżynierów Fiata. Współpraca Opla z Fiatem przy konstruowaniu silników diesla jest już bardzo długa. Opel silniki diesla od Fiata w swoich samochodach montuje od 2005 r.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Astra
  • Rocznik / Przebieg: 20 tyś.km
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam