Opel

Silnik Opel 2.2 CDTi 16V 184KM A22DMH

24918
Silnik Opel 2.2 CDTi 16V 184KM A22DMH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.2 CDTI o mocy 184KM ma zastosowanie od 2010 roku w samochodzie Opel Antara a także w bliźniaczej konstrukcji Chevrolet Captiva. Jednostka  zaawansowana technologicznie w której postawiono na ekonomię, wysokie osiągi przy niskim spalaniu i spełnieniu norm spalin oraz obniżeniu poziomu hałasu. Na wszystkie te zabiegi składają się nowoczesne rozwiązania takie jak zaawansowana  konstrukcja bloku silnika ze specjalnym systemem chłodzenie, aluminiowa głowica cylindra silnika, turbosprężarka chłodzona wodą i bezobsługowy mechanizm rozrządu z automatycznymi napinaczami.



Dodatkowo zoptymalizowano układ podgrzewania wstępnego przez co łatwiej uruchomimy silnik przy niskich temperaturach. Odmiana 184KM jest dostępna tylko z napędem na dwie osie i osiąga  maksymalny moment obrotowy  400Nm w zakresie 1750-2750 obr./min., spełnia normy spalin Euro 5 i współpracuje z bezobsługowym  filtrem cząstek stałych DPF. Silnik charakteryzują się dobra dynamiką przy niskim poziomie spalania średnio 6.5L to dobry wynik zważywszy że mowa tu o samochodach segmentu SUV. Reasumując silnik 2.2 CDTI  to bardzo udana konstrukcja która spełnia obecne normy, a jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie jak również spalanie jest zadowalające.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom hałasu
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych DPF

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A22DMH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 6.2 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (5.7)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

8%
36%
4%
4%
4%
44%
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

22.01.2018 Leszek
(7.7)
Opinia: Praw fizyki się nie oszuka - SUV 2t + 4x4 + automat + 2.2 + dynamiczna jazda = 10l/100km. Wymiany najlepiej (z mojego wieloletniego - 1.5mln km - doświadczenia): oleju + filtr (wkład) co 15k km, filtry (2 wkłady) paliwa i powietrza co 30k
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Antara 4x4 automat/184 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/105000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
26.10.2017 Paweł
(3.7)
Opinia: Silnik straszny pali masakrycznie ilości paliwa nie wiem jak poprzednik uzyskał 7 l mi minimalnie przy bardzo oszczędne jeździe na autostradzie jadąc 120 km/h spalił 9 l. Po mieście to około 11. Skrzynia automatyczna to porażka ogólnie cały samochód to nie wypali. Nie polecam tego
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: Chevrolet captiva
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam