Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX BiTurbo 160KM B16DTR

11800
Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX BiTurbo 160KM B16DTR

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI BiTurbo o mocy 160KM wyposażony został w dwie turbosprężarki co czyni ją najmocniejszą odmianą z całej rodziny 1.6 CDTI. Jest to konstrukcja koncernu Opel z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzaną na Węgrzech, nazywaną szepczącym Dieslem. Przydomek ten przyjął ze względu na bardzo cichą pracę porównywalną do silnika benzynowego. Debiut tej odmiany przypada na 2016 rok w Oplu Astrze K, natomiast słabsze wersje spotkamy na rynku już od 2013 roku.



Silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym 350Nm przy 1500obr/min świetną dynamiką oraz bardzo niskim poziomem spalania. Jednostka wysoce zaawansowana technologicznie z szeregiem nowatorskich rozwiązań które przekładają się no kulturę pracy osiągi oraz spalanie. Po za tym silnik spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu.Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.



Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Astra K Sport w którym standardowo zastosowano system Star&Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTR
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (2.0)
Trwałość 2.0/10
Utrzymanie 2.0/10
Dynamika 2.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

67%
11%
11%
0%
11%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

24.04.2024 Cosmo
(2.0)
Opinia: Niestety po zakupie Astry K z owym silnikiem i roku produkcji 2017 to samo pasmo nieszczęśliwych awarii i problemów. Właśnie jestem na etapie remontu silnika (wada tego motoru z problematycznym zaworem pompy oleju) po zapaleniu sie kontrolki oleju. Efekt tego to zatarty silnik, który być
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 2.0/10
Zalety: W sumie oprócz cichej pracy latem bo zimą słuchać rozrząd i wtryski pomimo ich wymiany i nowego stanu to nie zauważyłem zalet. Niby 160km, których nie czuć.
Wady: - klekotanie zimą zaworów, wtryskiwaczy - głośna praca zimą rozrządu, - koszty serwisu porównywalne z markami premium, - nieszczęsny zawór pompy oleju, który zaciera silnik w moment, - dużo by tego wymieniać...
  • Silnik: 160KM, B16DTR
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam