Silnik Opel 1.6 CDTI BiTurbo o mocy 160KM wyposażony został w dwie turbosprężarki co czyni ją najmocniejszą odmianą z całej rodziny 1.6 CDTI. Jest to konstrukcja koncernu Opel z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzaną na Węgrzech, nazywaną szepczącym Dieslem. Przydomek ten przyjął ze względu na bardzo cichą pracę porównywalną do silnika benzynowego. Debiut tej odmiany przypada na 2016 rok w Oplu Astrze K, natomiast słabsze wersje spotkamy na rynku już od 2013 roku.
Silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym 350Nm przy 1500obr/min świetną dynamiką oraz bardzo niskim poziomem spalania. Jednostka wysoce zaawansowana technologicznie z szeregiem nowatorskich rozwiązań które przekładają się no kulturę pracy osiągi oraz spalanie. Po za tym silnik spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu.Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania.
Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Astra K Sport w którym standardowo zastosowano system Star&Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |