Volkswagen

Silnik VW 1.6 TDI 16V SCR 95KM EA288evo

10012
Silnik VW 1.6 TDI 16V SCR 95KM EA288evo

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 95KM jest odmianą z rodziny silników EA288evo, którą znajdziemy w samochodach Seat Ibiza V, Arona oraz VW Polo VI od 2017 roku. Jest rozwinięciem jednostek EA288, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz najnowsze rozwiązania, które pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6. Priorytetem było wprowadzenie nowego systemu oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania SRC. 


Dodatkowo zastosowano filtr cząstek stałych DPF oraz układ EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DGTD
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!
Katalizator SRC !!!
Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

17%
22%
22%
13%
13%
13%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami