Volkswagen

Silnik VW 1.4 TDI 12V CR 105KM CUTA/CYZA

21768
Silnik VW 1.4 TDI 12V CR 105KM CUTA/CYZA

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 TDI 12V o mocy 105KM z rodziny EA288  zadebiutował w 2014 roku. To najmocniejsza odmiana z rodziny 1.4 TDI po wersji 75KM oraz 90KM. Jest to nowa konstrukcja, spotykana w Skodzie Fabia, Seacie Ibiza oraz VW Polo. Konstrukcja 3-cylindrowa, w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania. W odróżnieniu od poprzednika, który posiadał pompowtryski, tutaj zastosowano system Common Rail.


Charakteryzuje się bardzo dobrą pracą czego nie można było powiedzieć o jego poprzedniku – jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach (brak uciążliwych drgań) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4l/100km. Wysoki moment obrotowy, który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne – silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoki moment obrotowy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu oraz części
  • awarie filytra cząstek stałych/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CUTA/CYZA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.9)
Trwałość 5.3/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 2

Najbardziej awaryjna część

25%
19%
19%
13%
13%
13%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

10.05.2021 Fabia II
(6.7)
Opinia: Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samochód pojeździł miesiąc i został odstawiony na warsztat ze względu na ubytki płynu chodniczego. Okazało się, że blok silnika jest uszkodzony. Wymiana silnika
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomia
Wady: Awaryjność turbiny i silnika.
  • Silnik: CUTA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Odradzam
09.08.2019 Skoda. Fabia III
(4.0)
Opinia: To zobaczcie po jakim czasie pada turbo i ile kosztuje bo o regeneracji można zapomnieć jest tylko jedna firma w Polsce która regeneruje te turbiny zresztą są one obarczone wadami fabrycznymi
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.4 tdi cuta
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Odradzam
17.10.2018 Marcin
(10.0)
Opinia: Posiadam autko nowe od 2 tygodni, spalanie przy rannym ruchu płynnym wynosi maksymalnie 4 litry. Gdy chce się trochę powyprzedzać to można osiągnąć wyższe wyniki. Średnie od tankowania posiadam 4.6L na co składa się jazda po autostradzie w korkach itp. Przez 2 tygodnie zrobiłem 2000
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Fabia 3 1.4 TDI 105 km / 250 nm
  • Rocznik / Przebieg: 2017
  • Spalanie: 4.6 l/100km
Polecam