Volkswagen

Silnik 1.6 TDI 16V CR 120KM (EA288)

24939
Silnik 1.6 TDI 16V CR 120KM (EA288)

Silniki Volkswagen 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.6 TDI o mocy 120KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która miał premierę w VW Passat w 2015 roku. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.. Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,115KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi, Skoda, Seat oraz VW. O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • awarie DPF/jazda miejska
  • zdecydowanie za słaby silnik do masy auta VW Passat

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DCXA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.9)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
17%
0%
83%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

17.04.2022 Passat B8 1.6 TDI
(10.0)
Opinia: Autu na początku brakowało dynamiki, ale został przeprowadzony chiptuning po pierwszych 5tys kilometrach. Od tej pory auto jest idealna na każde warunki. W mieście dostatecznie dynamiczni, a na trasie wręcz bez wad. Jedyne co się zużyło to jedna świecą do wymiany oraz sprzęgło (z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalania Trwałość Koszty utrzymania Dynamika
Wady: Nie najlepsza kultura pracy
  • Silnik: DCXA
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
22.11.2021 Passat B8
(8.7)
Opinia: Do normalnej jazdy silnik wystarczający. Oczywiście dynamika mogła by być lepsza ale biedy też nie ma. Bez problemu na autostradzie można jechać 160-180km/h, Mimo stosunkowo niewielkiej mocy prędkość max ponad 200km/h oraz możliwość podłączenie przyczepy do 1800kg co świadczy o solidnym układzie napędowym.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Na razie bez awarii oraz niskie spalanie
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
06.11.2019 Passat
(0.0)
Opinia: Właśnie przejechałem na tym silniku 300 tysięcy, jedynie co należało zrobić to podkładki pod wtryskami, DPF wymontowałem następnie zalałem płynem i na cały dzień i jest jak nowy. ogólnie jeśli chodzi o moc parametry na tyle przy zwykłym że uważam za wystarczające tym bardziej że
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 120 dcxa
  • Rocznik / Przebieg: 2015/300000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.01.2019 B8
(9.0)
Opinia: Bardzo fajny silnik do passata b8, do jazdy wkolo komina i na trasie, nie jest za slaby, nie jest za mocny jest akurat, da sie autem normalnie wyprzedzac bez przeciagania na obrotach, ja jestem zadowolony. średnie spalanie jakie notuje od dluzszego czasu 50/50 miasto/trasa to 5.5
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.6tdi 120KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
10.10.2018 kuba
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo oszczędny ma dobrą kulturę pracy i jest dosyć cichy
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Skoda superb 1.6 tdi 120km
  • Rocznik / Przebieg: 2018 29900
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam