Volkswagen

Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA

60042
Silnik VW 1.2 TDI 12V CR 75KM CFWA

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 TDI 12V CR 75KM z rodziny EA189 o momencie obrotowym 180Nm przy 2000 obr/min wprowadzony w 2009 roku jest następcą jednostki 1.2 TDI PD z rodziny EA188. Silnik w przeciwieństwie do poprzednika wykorzystuje system Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami Delphi. Trzeba tutaj wspomnieć, iż są one bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia w kontakcie z tzw. „brudnym paliwem”. Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia.


Z silnikiem wysokoprężnym 1.2 TDI współpracuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek.Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych moc. W silniku zastosowano systemy Start/Stop oraz innowacyjny system odzyskiwania energii z hamowania.


Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Start-stop znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Podsumowując jednostka 1.2 TDI CR  jest godna polecenia, choć raczej do miasta niż na dalsze wyjazdy. Ma bardziej zaawansowaną technologię przez co lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy, jednak musimy się liczyć z większymi kosztami napraw ewentualnych usterek drogiego osprzętu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • trwała jednostka

Wady

  • przeciętna dynamika
  • awaryjny filtr cząstek stałych
  • uwaga na osprzęt silnika !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CFWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.6)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

33%
10%
8%
3%
13%
33%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

03.10.2023 Seat Ibiza IV
(4.7)
Opinia: Auto wyłącznie dla flegmatyków i dusigroszy.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Małe spalanie.
Wady: Drogie naprawy osprzętu.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
30.06.2020 fabia 2
(9.0)
Opinia: moim zdanie bardzo przyzwoity silnik. zrobiłem z nim już 100tyś km i jedyny problem to EGR. skłaniam się do wymiany na nowy i to oryginalny. z zamiennikami różnie bywa. przy serwisie co 15 tyś. zero problemów z autem. spalanie autostrada i klima 140km/h 5,5L/100km.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie spalanie. dobra dynamika, tani w utrzymaniu.
Wady: u mnie EGR.
  • Silnik: 75/km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
08.01.2019 Ibiza
(8.0)
Opinia: Silnik godny polecenia. Oczywiście słychać i czuć że jest to silnik 3 cylindrowy, natomiast nie przeszkadza to zbytnio. 1 awaria zaworu egr, niestety drogo! Dodam jeszcze że w opisie jest błąd, silnik 1.2 tdi nie posiada koła dwumasowego!
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.2 TDI 75 KM CFWA
  • Rocznik / Przebieg: 2013/130 tys. km.
  • Spalanie: 4.9 l/100km
Polecam
28.11.2018 Mariusz
(7.7)
Opinia: Auto jest naprawdę oszczędne, jeżeli wie jak się nim powinno jeździć (zwłaszcza po mieście). Na równej trasie, jadąc na czwartym biegu 85KM na godzinę auto jest w stanie UTRZYMAĆ spalanie rzedu 2.5L/100 KM i bynajmniej nie jest to żart. Pomimo tak małej pojemności silnika, turbina
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Seat Ibiza Ecomotive 1.2 TDI CR 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 / 127 000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam
18.03.2015 Rafał
(8.0)
Opinia: Bezawaryjny do 185.000 km, jako, że zaczął wyciekać płyn chłodniczy. Zaplanowana wymiana pompy oraz przy okazji rozrządu. Silnik tochę wolny na niskich obrotach, ale jak się rozpędzi to tnie jak przecinak. Nadaje się zarówno do miasta jak i na autostrady. Najlepsze spalanie ma przy o
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Skoda Fabia Greenline 1.2 TDI 75KM combi
  • Rocznik / Przebieg: 185000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam