Silnik 1.4 TDI –o mocach 90/105KM ( EA288) zadebiutował w 2014 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid oraz Seat Ibiza.. Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga , spalanie). W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany system Common Rail . Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku, jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM. Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR 75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.
1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!
1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!
Średnia (głosów: 4) | (7.7) |
Trwałość | 7.8/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 7.5/10 |