Popularne na rynku

Silnik 1.4 TDI 12V CR EA288

41654
Silnik 1.4 TDI 12V CR EA288

Silniki Volkswagen 1.4 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.4 TDI –o mocach 90/105KM ( EA288)  zadebiutował w 2014 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja najczęściej spotykana w Skodzie Rapid  oraz Seat Ibiza.. Konstrukcja 3 cylindrowa w której zastosowano szereg nowych rozwiązań. Silnik spełnia najostrzejsze normy spalin Euro 6 i został seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych DPF. Konstrukcja wykonana z aluminium w celu zmniejszenia kosztów użytkowania (waga , spalanie). W odróżnieniu od poprzednika który posiadał pompowtryski tu został zastosowany  system Common Rail . Charakteryzuje się bardzo dobą pracą co nie można było powiedzieć o jego poprzedniku, jest cichy, równo pracuje na wolnych obrotach(brak uciążliwych drgań ) a  spalanie oscyluje średnio w granicach 4L. Do dyspozycji mamy dwie przekładnie ,manualną która występuje w wersji 105KM oraz skrzynię dwusprzęgłową DSG w wersji 90KM. Wysoki moment obrotowy który udało się uzyskać przekłada się na dobra dynamikę i elastyczność silnika. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne silnik jest przyjemny w użytkowaniu i czasami można zapomnieć że mamy do czynienia z jednostką wysokoprężną .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoki moment obrotowy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba kultura pracy
  • ceny serwisu i przeglądów

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Delphi
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Wersje oraz odmiany silnika 1.4 TDI/CR  75KM 90KM 105KM z różnym osprzętem.

1.4 TDI 75KM CYZA (2014-2017) turbo o stałej geometrii łopatek, DPF !!!
1.4 TDI 90KM CUSB (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatek,DPF !!!
1.4 TDI 105KM CYZA (2014-2017) turbo o zmiennej geometrii łopatekDPF !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.7)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

22%
13%
0%
2%
53%
9%
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

02.04.2021 Rapid
(9.3)
Opinia: Kupiłem z przebiegiem 121k km. Samochód nie ma koła dwumasowego, więc informacja powyżej jest bzdurą. Było tylko w początkowej fazie produkcji ale ze względu na bardzo niską trwałość zostało zastąpione sztywnym. Moment obrotowy fantastyczny conajmniej jak w passacie B6 2.0TDi. Młode, tanie, jedynie DPF co
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - koszty utrzymania - elastyczność - dynamika - bagażnik - cena/jakość
Wady: - DPF co chwilę się dopala - kultura pracy
  • Silnik: 1.4 TDi CUSB
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 147000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
20.03.2018 Jabadabadu
(10.0)
Opinia: Przebieg blisko 80000 km. Co do silnika, DPF, turbo nie mam żadnych uwag. Samochód używam jako służbowy trasa, miasto. Czasem cisnę go na maxa ale pamiętam aby schłodzić turbinę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Poli 1.4 tdi
  • Rocznik / Przebieg: 2016/80000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
19.11.2017 kecaj
(4.3)
Opinia: "nie polecam przy 96000 poleciała turbina i było wymieniane koło dwumasowe. Po upływie gwarancji przy przebiegu 110000 znowu nawalił silnik. wcześniej były problemy z pompom wody. idealny samochód do jazdy do serwisu celem usunięcia usterki. Jak na 2 letni samochód to za dużo miałem wrażeń
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 1,4 tdi rapid
  • Rocznik / Przebieg: 2015/115000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
12.07.2017 Paweł
(7.0)
Opinia: Służbowy samochód, eksploatowany intensywnie stąd takie spalanie, prywatnie spokojnie można zejść poniżej 5 litrów. Zdecydowanie wystarczająca dynamika, czuć moment obrotowy, dobrze zestrojone skrzynia 5 biegowa. Ale słychać że to 3 cylindrowy diesel. W dodatku nie wytrzymuje dwumasowe koło. Kilka osób w firmie już wymieniło w
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Rapid/90
  • Rocznik / Przebieg: 2015/90 tys
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam