Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 115KM jest odmianą z rodziny silników EA288evo, którą znajdziemy w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW od 2016 roku. Jest rozwinięciem jednostek EA288, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz najnowsze rozwiązania, które pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6. Priorytetem było wprowadzenie nowego systemu oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania SRC. Dodatkowo zastosowano filtr cząstek stałych DPF oraz układ EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.
Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km.
Katalizator SRC
Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.
Średnia (głosów: 9) | (9.0) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 9.2/10 |
Dynamika | 8.3/10 |