Volkswagen

Silnik 1.6 TDI 16V CR 115KM (EA288evo)

40474
Silnik 1.6 TDI 16V CR 115KM (EA288evo)

Silniki Volkswagen 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.6 TDI o mocy 115KM to kolejna odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która zadebiutowała w Audi w 2014 roku Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6 .Od 2013 roku koncern VW wprowadził kilka odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi, Skoda, Seat oraz VW. O ile wersja 120-konna dobrze spisuje się w autach segmentu C typu Golf, to niestety w autach segmentu D jak VW Passat jest zdecydowanie za słaba !!!W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Ponadto zmniejszono masę bloku silnika. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • Awarie DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CXMA, DDYA, DGTA, DGDA, DGTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!
Katalizator SRC !!!
Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.2)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

18%
4%
7%
11%
43%
18%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

12.06.2022 Octavia 3
(10.0)
Opinia: Super silnik, kultura pracy jak i moment obrotowy Polecam, niskie spalenie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie
Wady: nie ma, filtr dpd się zapycha, ale jak ktoś jeździ krótkie trasy w mieście to nie ten silnik wybrał
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
28.05.2022 Skoda Octavia III FL
(9.7)
Opinia: Octavia III, wersja 115km. Silnik jest świetny, zrobiłem 80 tys. km bez żadnej awarii. Olej wymieniam co 15 tys. km, oryginalny VW, 0W-30 według rekomendacji producenta. Jednostka odznacza się poprawną dynamiką, wystarcza do absolutnej większości drogowych sytuacji. Nieznacznie mniejsza moc od innych silników rekompensuje fantastycznym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: zadowalająca i w pełni wystarczająca dynamika, fantastyczne spalanie, dobra trwałość, łatwy serwis
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
30.12.2021 Skoda Fabia Kombi.
(9.3)
Opinia: Miałem ten silnik w Fabii z 2013 roku w wersji 90PS. Musze powiedzieć, że to kowadło. Zrobiłem nim 350tys. km. Jedyna usterka przy 300tys. to podkładka pod wtryskiwaczem. Sprzęgło i cała reszta oryginał. Zero problemów, a nie oszczędzałem go ani chwili. Od dwóch lat w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kowadło nie do zabicia.
Wady: Dźwięk, trochę jak rechot żaby.
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
07.02.2021 Octavia 3fl
(10.0)
Opinia: Silnik dobrze się spisuje w Octavii jest wystarczająco dynamiczny a przy tym oszczędny , jedyna wada to skrzynia brak 6 biegowej skrzyni spokojnie samochód by sobie poradził .W opisie jest błąd ponieważ ten silnik od 2016 roku nie ma układu wtryskowego Bosch tylko Delphi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.6 TDI 115 KM /DDYA
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
23.09.2020 Anonim
(6.0)
Opinia: W pasacie ten silnik to porażka , nie jedzie , żółw
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Spalanie, cicha praca
Wady: Brak mocy , interwały układ wtryskowy
  • Silnik: 1.6 115 ps
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 178790
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Odradzam