Popularne na rynku

Silnik VW 1.6 TDI 16V SCR 115KM EA288evo

62049
Silnik VW 1.6 TDI 16V SCR 115KM EA288evo

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 115KM jest odmianą z rodziny silników EA288evo, którą znajdziemy w samochodach Audi, Seat, Skoda i VW od 2016 roku. Jest rozwinięciem jednostek EA288, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz najnowsze rozwiązania, które pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6. Priorytetem było wprowadzenie nowego systemu oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania SRC. Dodatkowo zastosowano filtr cząstek stałych DPF oraz układ EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.


Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niska spalanie

Wady

  • Awarie DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CXMA, DDYA, DGTA, DGDA, DGTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol EDGE 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km.

Katalizator SRC
Silnik został wyposażony seryjnie w katalizator czyszczenia spalin SRC jest to system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction). To pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro 6.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.9)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

19%
18%
22%
8%
23%
10%
Suma głosów: 73

Opinie użytkowników

08.07.2023 Skoda Rapid 2017
(8.0)
Opinia: Auto kupione jako używane z przebiegiem 173tys. Po dwóch latach i kolejnych 90tys. mogę powiedzieć, że to był dobry wybór. Z awarii w tym czasie to jedynie wymiana alternatora. Wtryski, sprzęgło i turbo nadal fabryczne. Olej wymieniany co 15tys., wymiana filtra paliwa co 30tys. tankowanie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie. Dobra dynamika. Cichą praca.
Wady: Częstotliwość wypalania DPF gdy auto pojeździ trochę w mieście.
  • Silnik: 1.6 115km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 262000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
28.10.2022 Seat Leon 3
(8.0)
Opinia: W porównaniu do ea189 dużo lepsza kultura pracy. To nie jest silnik do miasta, filtr wypala się w nim Leonie co około 400 km ale tylko do około 8g sadzy (ok 30% zapełnienia). Po 110 000 km mam około 35% popiołu więc nie jest źle.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Super oszczędny Kultura pracy
Wady: Potencjalnie drogi w naprawie
  • Silnik: DDYA Seria 115KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
12.06.2022 Octavia 3
(10.0)
Opinia: Super silnik, kultura pracy jak i moment obrotowy Polecam, niskie spalenie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie
Wady: nie ma, filtr dpd się zapycha, ale jak ktoś jeździ krótkie trasy w mieście to nie ten silnik wybrał
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
28.05.2022 Skoda Octavia III FL
(9.7)
Opinia: Octavia III, wersja 115km. Silnik jest świetny, zrobiłem 80 tys. km bez żadnej awarii. Olej wymieniam co 15 tys. km, oryginalny VW, 0W-30 według rekomendacji producenta. Jednostka odznacza się poprawną dynamiką, wystarcza do absolutnej większości drogowych sytuacji. Nieznacznie mniejsza moc od innych silników rekompensuje fantastycznym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: zadowalająca i w pełni wystarczająca dynamika, fantastyczne spalanie, dobra trwałość, łatwy serwis
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
30.12.2021 Skoda Fabia Kombi.
(9.3)
Opinia: Miałem ten silnik w Fabii z 2013 roku w wersji 90PS. Musze powiedzieć, że to kowadło. Zrobiłem nim 350tys. km. Jedyna usterka przy 300tys. to podkładka pod wtryskiwaczem. Sprzęgło i cała reszta oryginał. Zero problemów, a nie oszczędzałem go ani chwili. Od dwóch lat w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kowadło nie do zabicia.
Wady: Dźwięk, trochę jak rechot żaby.
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam