Volkswagen

Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288

18279
Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288

Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 TDI 16V o mocy 90KM to najsłabsza odmiana z rodziny silników EA288, która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Skodzie Octavia III oraz VW Golf VII. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.


W jednostce 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz poprawienie dynamiki silnika. W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowana elektronicznie, która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Jej główną wadą są wyższe koszty napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy.


Silnik 1.6 TDI posiada nowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzonym wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie wyśrubowanych norm spalin Euro 6. Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym, który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania. Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km. W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany, problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • kultura pracy
  • niska awaryjność
  • niska spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CLHB, CXXA, CRKA, DDYB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

10%
60%
10%
0%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

03.01.2021 Golf 7
(0.0)
Opinia: Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi komplet opon. jeszcze fabryczny akumulator, klocki hamulcowe i płyny eksploatacyjne. Co rok dolewka ok.100ml płynu hamulcowego. Jazda raczej intensywna ale zgodna z przepisami.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Wady: Dusza na ramieniu przy wyprzedzaniu. wolno się wkręca na obroty z dołu.
  • Silnik: Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 135000 km
Polecam