Volkswagen

Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)

14817
Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)

Silniki Volkswagen 1.6 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.6 TDI o mocy 90KM to najsłabsza odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Skodzie Oktavia III. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Od 2013 roku koncern VW systematycznie wprowadzał różne odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,115KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi, Skoda, Seat oraz VW.W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje. Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym. Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów. Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami. Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom. W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • kultura pracy
  • niska awaryjność
  • niska spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie koszty serwisu
  • filtr cząstek stałych/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CLHB, CXXA, CRKA, DDYB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
DPF
Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

03.01.2021 Golf 7
(0.0)
Opinia: Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi komplet opon. jeszcze fabryczny akumulator, klocki hamulcowe i płyny eksploatacyjne. Co rok dolewka ok.100ml płynu hamulcowego. Jazda raczej intensywna ale zgodna z przepisami.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Wady: Dusza na ramieniu przy wyprzedzaniu. wolno się wkręca na obroty z dołu.
  • Silnik: Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 135000 km
Polecam