Popularne na rynku

Silnik 3.0 V6 TDI CR EA896/897

116157
Silnik 3.0 V6 TDI CR EA896/897

Silniki Volkswagen 2.7 TDI / 3.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 3,0 TDI  wszedł do produkcji w 2004 roku i jest stosowany do dnia dzisiejszego w samochodach marki Audi, Volkswagen oraz Porsche. Przez lata jednostka przechodziła szereg modernizacji a jej ostatnia wersja została praktycznie wykonana od nowa. W zależności od modelu posiadają moc 205KM,225KM.230KM,233KM,235KM,245KM,313KM. Pierwsze rodzina o oznaczeniu EA896 zadebiutował w 2004roku w Audi A8 konstrukcja posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch, co było nowością koncernu VW. Ponieważ większość aut producenta zasilały jednostki na pompowtryskiwaczach. Niestety konstrukcja z pierwszych lat produkcji była dużym niewypałem borykała się z wieloma poważnymi usterkami które przekładały się na bardzo wysokie koszty. W jednostce zastosowano rozrząd oparty na łańcuchu niestety to była największa bolączka tej odmiany..Najpoważniejszą i najczęściej pojawiającą się wadą wg. internautów są problemy z rozrządem, a konkretnie z rozciągającymi się łańcuszkami rozrządu. Luźny naciąg może spowodować przeskok łańcucha i kolizję tłoka z zaworami głowicy. W konsekwencji koszt usterki może wynieść nawet 10-12 tysięcy złotych. Zwracajmy uwagę na hałasy dobiegające z rozrządu i w żadnym wypadku nie lekceważmy ich. Problematyczny może okazać się również zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Dopiero w kolejnej odmianie EA897 (2010-2015) tego silnika która weszła do produkcji w 2010 roku wiele mankamentów zostało poprawionych. Najbardziej awaryjny układ rozrządu został zmodyfikowany i poprawiony.W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko dwa. Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach. Do najmniej awaryjnej rodziny trzeba zaliczyć ostatnią odmianę EA897evo (2014-2018) która został zbudowana praktycznie od nowa. W tym silniku zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne oraz dopracowano wszystkie problematyczne awarii na które cierpiały odmiany z wcześniejszych lat produkcji. Trzeba jednak nadmienić że ta wersja jest posiada nowoczesny osprzętem który w razie wymiany czy ewentualnej awarii może być bardzo kosztowny. Reasumując, silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii, natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów. Po stronie plusów trzeba zapisać bardzo dobrą dynamikę wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania jak na pojemności oraz moce jednostek.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • rozrząd oparty o łańcuch

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie napinacza rozrządu
  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • wtryskiwacze trudne w regeneracji
  • awarie wtryskiwaczy
  • z pierwszych lat produkcji

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2-9 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

   Awarie -3.0 TDI -204, 224,232KM

– awarie hydropopychaczy -może doprowadzić do przeskoczenia rozrządu
usterki napinaczy łańcucha rozrządu
– usterki czujnika oleju w misce
– usterki klap w kolektorze ssący
– awarie wtryskiwaczy nawet przy przebiegach 100-120 tys !!!

Uwaga na Rozrząd !!!
Niestety nie jest nie zniszczalny zdarzają się usterki napinaczy łańcucha rozrządu !!!
Cena rozrząd- komplet napinaczy, łańcuchów, zębatek i ślizgów około 5000zł plus robocizna /ASO 10000tys !!!
Serwis zaleca sprawdzenie i ewentualną wymianę przy przebiegu 300.000 km

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00
 

Silniki od 2008 roku a zwłaszcza 3.0TDI 240 KM praktycznie bezawaryjne i nie posiadają usterek które trapiły modele z wcześniejszych lat produkcji.
____________________________________________________________________
Odmiany silników 3.0 TDI V6
Silnik 3.0 V6 TDI EA896 -2004-2011
Silnik 3.0 V6 TDI EA897 -2010-2015
Silnik 3.0 V6 TDI EA897evo -2014-2018
 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.9)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

4%
11%
4%
2%
13%
67%
Suma głosów: 54

Opinie użytkowników

11.05.2018 tom
(9.3)
Opinia: Wv Phaeton z 2014r. Z silnikiem zero problemów jak pisze autor wyżej wszystkie bolączki został usunięte
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.0/240
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
04.03.2018 Anonim
(7.3)
Opinia: Posiadam Audi a6 rok 2009 z ta jednostka napedowa 3.0.tdi 240 koni. Auto serwisowane w audi w Niemczech. Niestety przy 173 tys km wyszedl korbowod bokiem. Z regoly jezdze spokojnie a jednak przadazylo mi sie to. Do tej pory myslalem ze to solidny silnik, ale
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi a6 4f 240 koni
  • Rocznik / Przebieg: 2009/173000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.01.2017 Damian
(10.0)
Opinia: Posiadam ten silnik w Audi A4 Allroad. Praktycznie, krótko po dotarciu została zmieniona mapa przez MTM Berlin. Uzyskaliśmy 300KM i 600Nm momentu. Skrzynia manualna 6 biegów. Napęd Quattro. Od 0-100 poniżej 5.5 sekundy. Jednym słowem PETARDA. Auto jest z roku 2009. Nigdy nie sprawiało problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CCWA 300KM (240KM seria) Quattro
  • Rocznik / Przebieg: 132.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
13.10.2016 Ryszard
(8.7)
Opinia: silnik bardzo dobry
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Q7 /240
  • Rocznik / Przebieg: 2010/170000
  • Spalanie: 10.2 l/100km
Polecam
19.12.2015 Paweł
(9.0)
Opinia: rewelacja kupiłem go na handel , ale po przyjechaniu z niemiec stwierdziłęm że zostaje u mnie jazda i komfort super skrzynia automatyczna wspaniale współpracuje z tym silnikiem POLECAM
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: a6 c6 240KM quatro
  • Rocznik / Przebieg: 2009 rok 260000km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam