Hybryda

Miękka hybryda VW 3.0 V6 TDI 24V mHEV 344KM EAV DMKD

123
Miękka hybryda VW 3.0 V6 TDI 24V mHEV 344KM EAV DMKD

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik VW 3.0 TDI V6 Mild Hybrid EAV DMKD o mocy 344KM wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila samochody Audi S6 C8 oraz S7 4K. To nowa odmiana, w której zastosowano elektrycznie napędzaną sprężarkę. Takie rozwiązanie umożliwia szybką reakcję sprężarki oraz mocne przyspieszenie praktycznie w każdym momencie. Układ powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI V6  zespolonej z instalacją elektryczną 48V. W napędzie znajduje się silnik elektryczny 8KM z momentem obrotowym 60Nm oraz akumulatorem o pojemności 0.5 kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika.

Układ ten potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w określonych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomnianą instalację elektryczną dzięki której jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.



Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie wyłącza się na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin Co2.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Moc silnika: 344 KM

Moment obrotowy: 700 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.5 kWh

Moc silnika EV: 8 KM

Moment obrotowy EV: 60 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 344 KM

Moment obr. systemu: 700 Nm

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DMKD
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 0W-30 VW 507 00 , wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię