Silnik 3,0 TDI o mocy 240KM z oznaczeniami CAS/CCM/CEX wszedł do produkcji w 2008 roku i miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Audi oraz VW. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków. Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna problematyczne usterki które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały weliminowane. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich.Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Silniki z początkowych lat produkcji nie były wolne od awarii, natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów przykładem jest 3.0 TDI 240KM.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00
Średnia (głosów: 5) | (7.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 6.5/10 |
Dynamika | 7.5/10 |