Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo

36559
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 240KM EA896evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA896evo o mocy 240KM wszedł do produkcji w 2008 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4, A5, A6, Q5, Q7, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II a także w Porsche Cayenne I. Jednostka 3.0 TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch. Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków.


Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna, problematyczne usterki, które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały wyeliminowane. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Silniki z początkowych lat produkcji nie były wolne od awarii natomiast nowsze jednostki są dopracowane i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CCLA, CAPA, CDYA, CEXA, CARB, CASA, CCWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00,, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.2)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

22%
17%
17%
11%
6%
28%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników