Volkswagen

Silnik 3.0 V6 TDI CR 240KM (EA896evo)

25700
Silnik 3.0 V6 TDI CR 240KM (EA896evo)

Silniki Volkswagen 2.7 TDI / 3.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 3,0 TDI  o mocy 240KM z oznaczeniami CAS/CCM/CEX wszedł do produkcji w 2008 roku i miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Audi oraz VW. Jednostka 3.0TDI V6 posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch . Ich największą wartością jest bardzo precyzyjnie dawkowanie wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków. Ta wersja jest praktycznie bezawaryjna problematyczne usterki które trapiły wcześniejsze odmiany z mocami 225KM oraz 233KM zostały weliminowane. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich.Problematyczny może okazać się co najwyżej zawór recyrkulacji spalin(EGR) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Silniki z początkowych lat produkcji nie  były wolne od awarii, natomiast nowsze jednostki są dopracowany i nie przysparzają praktycznie żadnych problemów przykładem jest 3.0 TDI 240KM.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CCLA, CAPA, CDYA, CEXA, CARB, CASA, CCWA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00,, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
0%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

03.05.2021 Audi A5 8T
(0.0)
Opinia: Posiadam ten silnik z oznaczeniem CAPA w Audi A5.Przebieg 280 tys.Rozrządu jeszcze nie słychać.Dynamiczny,elastyczny z wysoką kultura pracy.Cóż spalanie zależne od stylu jazdy.Mnie minimalne na autostradzie przy 100km?h wyszło w granicach 5,5L ,ale jeżeli lubi się dynamiczną jazdę to rośnie do około 10-11l.Oczywiście są inne
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Dynamiczny,elastyczny z dużym zapasem Nm i mocy,wysoka kultura pracy,poziom spalania do przyjęcia.
Wady: Koszt wymiany rozrządu,koszt wymiany wtryskiwaczy,pompa wysokiego ciśnienia.
  • Silnik: CAPA /240KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 280000
Polecam
01.12.2018 Anna
(5.3)
Opinia: Odradzam 3.0tdi gdy jeżeli ma blisko 250tys km a rozrząd nie był robiony. Części 3tys i wymiana 3tys.. Silnik bardzo drogi w utrzymaniu. Spalanie 8L to jak ktoś w trasie jeździ i gazu nie wciska. Silnik je około 10l na 100km. Kolejny
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: A4 b8 kombi 239km
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
04.03.2018 Anonim
(7.3)
Opinia: Posiadam Audi a6 rok 2009 z ta jednostka napedowa 3.0.tdi 240 koni. Auto serwisowane w audi w Niemczech. Niestety przy 173 tys km wyszedl korbowod bokiem. Z regoly jezdze spokojnie a jednak przadazylo mi sie to. Do tej pory myslalem ze to solidny silnik, ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Audi a6 4f 240 koni
  • Rocznik / Przebieg: 2009/173000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
02.04.2014 Wiesław
(9.0)
Opinia: mam go w Tuaregu jest dobrze zestrojony ze skrzynią 8-biegową ,bardzo dobra elastyczność i 240KM daje dobrą dynamikę.Spalanie w tej klasie jest pojęciem względnym ale OK nie mało średnio 9L.Nie znalazłem żadnych wad i tyle auto super a silnik jak dla mnie OK
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Touareg 3.0TDI 240KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 115tyś
Polecam
07.10.2013 Mecenas
(9.0)
Opinia: Kwintesencja Diesla !!! Pojemność ,moc ,dynamika tak można w skrócie opisać ten silnik .kto nie jeździł ten nie wie o czym piszę .Posiadam ten silnik w mojej A6 jest super ,nie pisze nic o spalaniu bo kto kupuje taki silnik z myślą o spalaniu (średnio
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r 138 tyś
Polecam