Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 211KM-218KM EA897evo

13300
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 211KM-218KM EA897evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI o mocy 211 lub 218 KM to jedna z odmian rodziny silników EA897evo, wprowadzonych na rynek w 2014 roku, które zasilały samochody Audi oraz Porsche. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jej zadaniem jest zminimalizowanie emisji spalin do minimum. Za to odpowiadają katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx do 90%.


Oprócz ekologii, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Należy zauważyć, że ta odmiana silnika jest całkowicie nowa i ma niewiele wspólnego z wcześniejszymi jednostkami. W silniku zastosowano zupełnie nową głowicę cylindrów, pierścienie oraz układ tłokowy o obniżonym tarciu, a także nowy układ chłodzenia. Ponadto, w silniku usprawniono turbosprężarkę, jak również cały układ smarowania wraz z pompą olejową. Wszystkie te zabiegi przyczyniły się do poprawy jakości pracy silnika, jego parametrów oraz obniżenia spalania o 13% w zależności od modelu.
Jednostka współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic przy napędzie quattro, lub wersjach z napędem na przednie koła, skrzynią 6-biegową manualną oraz 7-biegowym automatem S-tronic.

Podsumowując, silnik 3.0 TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, która przekłada się na doskonałe osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obłsugi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CSWB/CRTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

31%
15%
8%
15%
15%
15%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

17.10.2018 Akash
(9.3)
Opinia: Przyjemny dźwięk, dynamika na wysokim poziomie, spalanie rzędu 7-8 litrów.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A5 B9
  • Rocznik / Przebieg: 2016/58000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię