Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 250KM-258KM EA897

9731
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 250KM-258KM EA897

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI 24V z rodziny EA897 o mocy 250 lub 258KM z oznaczeniami CDTC/CTBA wszedł do produkcji w 2010 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi Q5, A8 oraz Porsche Macan i Panamera. Jednostka 3.0 V6 TDI posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch.


Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków. Podstawową zmianą w porównaniu do silników 3.0 TDI z rodziny EA896 jest zastosowanie innego mechanizmu układu rozrządu.


W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko 2. Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Poza tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CDTC, CTBA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok

 Wymiany Oleju !!!
co 15 tys lub 1 rok  ilość oleju 8.2 L (LongLife co 30tys – nie polecane)
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504.00/507.00

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

06.12.2013 Alek
(9.0)
Opinia: posiadam Audi A4 z silnikiem 3.0 TDI V6 z napędem na 4 koła. Moc 250 Km z momentem obrotowym na poziomie 500NM wgniata w siedzenie na pierwszych 3 biegach. pierwsza setka po lekko ponad 6 sekund. Rewelacyjny silnik. Średnie spalanie około 7 litrów, ale wiadomo
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi a4 3.0 TDI V6 250KM
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię