Opel

Silnik Opel 1.6 ECOTEC Diesel 16V 110KM D16DTI

3398
Silnik Opel 1.6 ECOTEC Diesel 16V 110KM D16DTI

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ECOTEC o mocy 110KM wszedł do produkcji w 2019 roku i zasila model Opel Astra K.

Ta odmiana spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6d w której zastosowano technologe LNT (Lean NOx Technology) wykorzystującą specjalny katalizator wiążący tlenki azotu oraz systemu SRC z roztworem Adblue


To konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Dostępna od 2014 roku w Oplu Astra oraz MerivaSilnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 300Nm przy 1750-2000 obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania. Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika. 



Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują problem z układem rozrządu i to już przy przebiegu około 100tys/km !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • problematyczny układ rozrządu !

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D16DTI
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 d/AdBlue
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (3.7)
Trwałość 5.0/10
Utrzymanie 1.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

12%
18%
24%
18%
18%
12%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

07.07.2025 Astra j
(3.7)
Opinia: Rozrząd od strony skrzyni biegów. Bardzo droga wymiana. Hałasuje przy starcie nawet po założeniu słynnej podkładki pod napinacz łańcuszka. Jest oszczędny ale trzeba na niego chuchać i dmuchać, taki silnik specjalnej troski jak wszystkie obecnie.
  • 5.0/10
  • 1.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Oszczędny
Wady: Ogromne koszty serwisu
  • Silnik: 110km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Odradzam