Silnik 1.9 dCi 120KM (F9Q 650/700/800) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 120246

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Silnik 1.3 CDTI 70KM (Z13DT)07.07.2020

zrobiłem ponad 200kkm, obecnie 300kkm przebiegu i 12 lat, regenerowane: wtryski przy 250kkm, pompa paliwa przy ok 230kkm, alternator,

Polecam

7.21

Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH)06.07.2020

Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, kl

Polecam

7.79

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 DCI/120KM występuje w samochodach marki Renault oraz Nissan.  Silnik ten był głównie montowany w modelu Renault Laguna ,Scenic,Megane,Grand Vitara z oznaczeniem (F9Q). Posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz łatwa regeneracja. Silnik współpracuje z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej. Z drugiej jednak strony w przypadku awarii czeka nas kosztowna naprawa. W opinii kierowców silnik 1.9 DCI o mocy 120KM cieszy się złą opinią. Model Laguna, która posiadała ten motor miała nieformalny tytuł królowej lawet ze względu na częstotliwość oraz mnogość awarii. Najczęstszych awarii dostarczały turbosprężarki, których żywotność często nie dobiegała nawet do 100 tys. kilometrów. Układ wtryskowy również nie należał do trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości. Innymi dolegliwościami trapiącymi pojazdy z tym silnikiem dotyczyły zaworu recyrkulacji spalin EGR. Zdarzają się poważniejsze usterki silnika Podatne na usterki były także korbowody . Na szczęście inżynierowe koncernu wprowadzając na rynek liftingowy model Renault Laguna skonstruowali jednostkę 130 konną wolną od problemów trapiących poprzednika.

 

Zalety:
dobra dynamika
niskie poziomy spalania
zadowalająca kultura pracy

Wady:
jednostka często awaryjna
mało trwały układ wtryskowy
ścieranie się panewek na wale korbowym
awarie turbosprężarki,
awarie egr-u

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wymiana oleju zalecana przez serwis to 30tys/km- niestety to okres zbyt długi dla tej jednostki,propozycja na wydłużenie żywotności silnika to maksymalnie 15tys/km.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 242

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 73
Średnia (głosów 43):
(7.52)
Trwałość
 7.28/10
Utrzymanie
 7.33/10
Dynamika
 7.95/10

Głosy według opinii:

3013

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Nissan Primera P12 1.9 dci 05.06.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w każdym aucie. Ma już 17 lat ... Nawet ostro w górach jeździłem ... Świetne i pojemne auto tylko trzeba dbać jak o wszystko ... Ostrzegali przed tym autem, najbardziej, żę padnie turbina i obrócą się panewki. A tu nic. Nawet jeśli teraz miałoby to stać się i to i tak za prawie 12 lat bezawaryjnej jazdy nie będzie z tym problemu. Wszystko ma swój koniec. Podsumowując - świetny silnik dla tych co znają się trochę na technice i potrafią sami zadbać o stan silnika na bieżąco. Pozdrawiam!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Spalanie, pojemność auta, awaryjność

Wady:Brak

Odmiana silnika: 1.9 dci 120 KMRocznik: 2003Przebieg: 215000 Śr. spalanie: 6.5
Nissan/Primera p12 04.06.2020
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Silnik bezawaryjny, model 2005 w Nissan Primera,użytkowany przeze mnie od nowości, kupiony w Polsce,wymiana oleju syntetyk co 15 tyś.km, tak samo filtry, aktualnie 285000km, poza wymianą dwóch świec żarowych nigdy nie było awarii, oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, b.oszczędny i dynamiczny. Niestety zła sławę maja silniki zaniedbane, po wypadkach i skręcone liczniki, gdyż ich historia jest zakłamana.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:cichy, oszczędny, dobrze zaopatrzony w części-na szczęście niepotrzebne,

Wady:nie stwierdzono

Odmiana silnika: 1.9 dci 120 KMRocznik: 2005Przebieg: 285000 Śr. spalanie: 6.2
Megane 2004 19.02.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Renault Megane 1.9 dci, 2004r, przebieg 64 000 km; kompletna porażka, psuło się dosłownie wszystko, elektronika, turbina, podzespoły; sprzedałem nie przejeżdżając nawet 15 000 km; odradzam; gdy auto jeździło nie miałem do jednostki napędowej uwag, świetna dynamika, niskie spalanie...co z tego, jak na rok posiadania, blisko 7 miesięcy na warsztacie...

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:świetna dynamika, niskie spalanie, przyzwoita kultura pracy;

Wady:AWARYJNOŚĆ !!!! SKARBONKA BEZ DNA!!!!!

Odmiana silnika: 1.9 dci 120 PSRocznik: 2004Przebieg: 70000 Śr. spalanie: 6
LAGUNA 2 22.09.2019
Średnia:
(3.00)
Tak

Opinia: Silnik spisuje sie rewelacyjnie,przejechalem już 122tys km a mam obecnie 260tys km,kompletnie przy silniku nic jeszcze nie robiłem,żadny egr,turbina,świece,wtryski czy dwu masa,wszystko gra,paliwo wlewam z różnych maszyn,wymiana oleju co 10tys km ELF EVOLUTION SXR 5w40,padł mi co jedynie czujnik doładowania turbiny za 60 zł,jestem mega zadowolony.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 120kmRocznik / Przebieg: 2002 Śr. spalanie: 6
laguna 2 21.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik pracuje bez zarzutów ,wymiana oleju co 10 tys .Z opinni innych padają panewki ale jak wszystko systematycznie wymieniasz na czas to silnik nie do zarżnięcia.Polecam dla dbałych ,jak dbasz tak masz .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 1.9 dciRocznik / Przebieg: 2001 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.