Fiat

Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 130KM DPF

835
Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 16V 130KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.6 MultiJet II 130KM DPF Silnik  pojawiła się w 2019 roku i zasilał modele koncernów Alfa Romeo oraz Fiat .Jest to kolejna odmiana tej jednostki która przeszła szereg modyfikacji i spełnia najnowsze normy spalin Euro6d. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zmodernizowano filtr DPF oraz zastosowano nowy układ wtryskowy III Generacji. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.



W jednostce występuje turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek oraz filtr cząstek stałych DPF.Rozwiązanie jakie zastosował Fiat – montaż filtra DPF tuż za turbosprężarką, jest bardzo funkcjonalne, ma to na celu osiągnięcie maksymalnej temperatury do wypalenia sadzy. Dodatkowo trzeba wspomnieć że filtr u Fiata jest całkowicie bezobsługowy, bez konieczności dodawania jakichkolwiek płynów, jak to miało miejsce przy innych filtrach FAP/DPF. W razie zapchania dozowana jest automatycznie większa dawka paliwa do jego wypalenia.



Trzeba jednak pamiętać że przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania. Co do awaryjności można śmiało stwierdzić że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania. Do pierwszych do najbardziej uciążliwych usterek może dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem przeważnie dotyczy zaworu EGR oraz oraz filtra cząstek stałych !!!Kierowców użytkujących auta z tym silnik chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • uciążliwy filtr cząstek stałych w jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 140.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 32.000 lub 2 lata/zalecana wymiana co 20.000 km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

27.10.2023 Tipo Cross SW
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo kulturalny. Byłem zaskoczony, bo opinie o tym silniku były różne. Jeździłem dużo Dieslami PSA, i uważam że Multijet2 to inna liga. Przede wszystkim mniej się telepie i gładziej wchodzi na obroty. Spalanie również nieco niższe. Poza tym to porządny, współczesny Diesel. Opinie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik chodzi gładko i kulturalnie, bod warunkiem delikatnego obchodzenia się z gazem. Jest zdecydowanie dynamiczny, i czuć te 320 nm momentu. Potęga. Poza tym, na drogach krajowych udawało mi się zejść do 3.9l/100km co jest wynikiem rewelacyjnym.
Wady: Trzeba delikatnie operować gazem. Zbyt mocne naciśnięcie gazu powoduje głównie wzrost hałasu, i pogorszenie kultury. Trzeba wyczuć balans pomiędzy mocą a kulturą. Ponadto, na początku, w trakcie "docierania" się silnik zjadł sporo oleju i pracował wyraźnie głośniej niż teraz. Ponoć ten typ
  • Silnik: 130km 320nm
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam