Fiat

Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 84KM-86KM DPF

9702
Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 16V 84KM-86KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 Multijet II o mocy 84/86 KM to II GENERACJA tej jednostki, seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF. W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.


Nowe silniki MultiJet II zapewniają optymalny proces spalania po przez  zastosowania wtrysku Injection Rate Shaping (dwa wtryski następujące po sobie) które redukują poziom hałasu oraz zużycia paliwa. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!!


Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika. Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie EGR
  • problematyczny filtr DPF

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po co 35.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
17%
0%
33%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

16.04.2018 fiatowiec
(9.0)
Opinia: Witam posiadam ten silnik w Punto Evo i jestem bardzo zadowolony mam przejechane 120 tysięcy kilometrów i już niestety miałem wymianę rozrządu przy przebiegu 110 tysięcy kilometrów , miałem problemy z filtrem DPF ale zmieniłem olej z 5W40 który nie nadaje się do samochodów z
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Punto Evo / 86
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam