
Jednostka 1.9 MultiJet występowała z 8 lub 16 zaworową głowicą. Silnik z 8 zaworami w głowicy generuje moc od 100 do 130KM. Z kolei silnik 16V wytwarza moc od 136KM do 150KM bądź od 180KM do 190KM. Większość współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii.
Zarówno wersja JTD jak i Multijet stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne firmy Bosch, które można stosunkowo tanio zregenerować.W 2009 roku Fiat wprowadził nową generację silników Multijet 2. Istnieje również jednostka wysokoprężna o pojemności 1.9L z podwójnym doładowaniem. Jest bardzo zaawansowana technologicznie, a co za tym idzie droga oraz trudna w ewentualnej naprawie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Odmiany jednostek 1.9 MultiJet
– 8v- od 100 do 130 KM,
-16v- od 136 do 150 KM
-16v- od 180 do 190 KM od 2008 roku (dwie turbosprężarki)
Alfa Romeo 147 1.9 JTDM 140KM
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDM 16V 150KM
Alfa Romeo 156 FL 1.9 16V JTD 140KM
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 150KM
Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 130KM
Fiat Sedici 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Stilo 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Stilo 1.9 16V Multijet 140KM
Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM
Fiat Bravo II 1.9 16V JTD Multijet 150KM
Fiat Croma II 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Croma II 1.9 16V Multijet 150KM
Lancia Delta III 1.9 Multijet Twinturbo 190KM
| Średnia (głosów: 15) | (8.6) |
| Trwałość | 8.6/10 |
| Utrzymanie | 7.9/10 |
| Dynamika | 9.4/10 |
Alfa Romeo 147 1.9 JTDM 140KM
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTDM 16V 150KM
Alfa Romeo 156 FL 1.9 16V JTD 140KM
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V 150KM
Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 130KM
Fiat Sedici 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Stilo 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Stilo 1.9 16V Multijet 140KM
Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM
Fiat Bravo II 1.9 16V JTD Multijet 150KM
Fiat Croma II 1.9 8V Multijet 120KM
Fiat Croma II 1.9 16V Multijet 150KM
Lancia Delta III 1.9 Multijet Twinturbo 190KM