Fiat

Silnik Fiat 1.9 MultiJet 8V 90KM

9313
Silnik Fiat 1.9 MultiJet 8V 90KM

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.9 MultiJet o mocy 90KM jest odmianą z rodziny MultiJet która miała zastosowanie od 2007 roku do 2009r. Wersja 90-konna była stosowana na rynek zachodni i nigdy nie była dostępna w polskim salonie. Jednostka poza mocą nie różniła się od wersji 120-konnej niczym nawet moment obrotowy jest identyczny 255Nm. Konstrukcja 8 zaworowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail II z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch Ich niewątpliwą zaletą jest duża trwałość a w razie awarii możliwość regeneracji. Również w tej wersji silnik jest wyposażony w koło dwumasowe jednak nie jest ono tak awaryjne jak to mam miejsce w odmianie 120KM.


Wpływ na wyższą żywotność ma mniejsza moc a co za tym idzie mniejsze obciążenia. W jednostce w większości nie występuje DPF jednak mogą występować pojedyncze odmiany wyposażone w filtr cząstek stałych !!!Jak na moc 90KM silnik jest dosyć dynamiczny i bezproblemowo daje rady z płynnym poruszaniem się pojazdu. Do najczęstszych usterek trzeba zaliczyć problem z EGR-em oraz czujnikiem położenia wału. Jednak nie są to problematyczne awarie które pociągają duże koszty. Awaryjność jednostki jest na znikomym poziomie a dostępność części jest bardzo duża. Reasumując odmiana 1.9 Multijet 90KM jest jednostką bardzo trwałą i niskiej awaryjności niezłej dynamice i niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie EGR
  • słabsza dynamika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1.9
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

07.11.2021 Bravo
(9.3)
Opinia: Auto z Belgii z mocą 90KM bardzo rzadkie podobno tam ze względu na podatek obniżali moc.Ja jestem bardzo zadowolony z silnika jest oszczędny i dosyć mocny jak na 90KM a co ważne żadnych problemów nie ma z nim.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjność to jego domena,niskie spalanie,dobra dynamika
Wady: głośna praca
  • Silnik: 1.9 MULTI JET 90KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 211.000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
23.08.2018 Marcin
(8.7)
Opinia: Silnik jak najbardziej wystarczający do tego modelu sprawnie przyspiesza nie barkuje mocy nawet podczas nagłego wyprzedzania.Spalanie waha się na poziomie 6l średnio natomiast miasto maksymalnie wychodzi 8l.Awaryjność jest praktycznie zerowa po za drobnymi problemami nic poważnego się nie dzieje.Powoli zaczyna dawać się we znaki sprzęgło
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Fiat Bravo 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/193.tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam