Fiat

Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 95KM DPF

16791
Silnik Fiat 1.3 MultiJet II 95KM DPF

Silniki Fiat 1.3 / 1.6 / 1.9 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 Multijet II o mocy 95 KM to II GENERACJA tej jednostki, która pojawiła się w 2009 roku i jest seryjnie wyposażona w system Start&Stop. Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin. Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz nowej generacji wtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku 1600 barów. Nowy system Common Rail dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika. Silnik posiada zwykłe sprzęgło -jednomasowe do duży plus w razie awarii koszty wymiany to wydatek rzędu 400 zł. Użytkownicy dziwią się że w Oplu gdzie silnik jest stosowany występuje dwumasowe koło a w Fiacie nie. Dokładnie tak jest w opracowaniu układu dla Opla zastosowali w tym silniku koło dwumasowe w fiacie nie. Co do awaryjności można powiedzieć że jest niska pod warunkiem odpowiedniego użytkowania, do najbardziej uciążliwych usterek dochodzi przeważnie przy przebiegu 150-200 tys. Problem może dotyczyć zaworu EGR oraz łańcucha rozrządu który lubi się rozciągnąć a nawet zerwać !!! Problematyczne jest usytuowanie misy olejowej która jest osadzona bardzo nisko i często dochodzi do jej uszkodzenia w skutek czego wycieka olej co może skończyć się zatarciem silnika. Pamiętamy że mamy do czynienia z silnikiem wyposażonym w DPF i przy jeździe miejskiej wcześnie czy później dochodzi do jego zapchania co wiąże się z poważnymi problemami. Awaryjność tej jednostki jest uzależniona od jej odpowiedniego serwisowania, wiele modeli aut z tym silnikiem pokonują ponad 200tys/km bez żadnych problemów. Wśród kierowców mały fiatowski silnik posiada dobrą opinię chwalony jest za wysoką kulturę pracy, elastyczność oraz niskie spalanie. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dobra elastyczność
  • brak dwumasy

Wady

  • awarie zaworu EGR
  • seryjny DPF
  • problemy z nisko osadzoną misę olejową

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata

1.3 Multijet II 16v 90 KM (Euro5) posiada seryjnie DPF !!!
1.3 Multijet  90 KM (Euro4) bez DPF
1.3 Multijet 95KM II generacji seryjnie wyposażony w DPF !!!
—————————————————————————-
Rozrząd na łańcuchu -serwis oraz przegląd przy 250 tys

mutex/ocfipreoqyfb/mutex

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.5)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

19.11.2022 fiat qubo
(8.0)
Opinia: jest ok
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cicha pracamałe spalanie
Wady: 200g oleju na 10 tys
  • Silnik: 95
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 172
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
27.07.2022 fiat 500
(4.3)
Opinia: nigdy więcej zerwał się lancach przy 150 tys Zapraszam na mój kanał YouTube Wszystko Na Patencie gdzie znajdziecie filmy właśnie o tym silniku
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: hmmm niskie spalanie choć tez rewelacji nie ma
Wady: awaryjny zerwany łańcuch zapchany filtr DPF awaria zaworu EGR
  • Silnik: 1.3 jtd 16v 95
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Odradzam
21.06.2017 Wiesiek
(0.7)
Opinia: "Stanowczo odradzam, po przejechaniu 42 tyś. km. poszedł wał. Opinia rzeczoznawcy wada fabryczna silnika. Wymiana na nowy koszt 22 tys.zł. Gwarancja skończyła się w zeszłym roku, i nic już zrobić nie mogę. Nigdy więcej Fiata!!!
  • 2.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 1.3 MJT
  • Rocznik / Przebieg: 2013/42
Odradzam
08.01.2017 Marcin
(9.7)
Opinia: "silnik bardzo ekonomiczny i tani w utrzymaniu,jazda miejska 5L dynamika na bardzo dobrym poziomie,dobra elastyczność silnika,cicha praca i dobra kultura.Same Plusy .BRAK AWARII !!!"
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Lancia Ypsilon 1.3 MJT 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r 56
Polecam
06.09.2016 Marek
(9.7)
Opinia: "silnik wprost rewelacyjny spalanie to jego atut miasto 5.5 l!! zero wymiany rozrządu łańcuch !!! cichy mało palący,dynamiczny i zrywny a co ważne BEZAWARYJNY !!!"
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: A.R Mito 1.3 JTDM 95KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011r/170tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam