Volkswagen

Silnik 1.9 TDI 8V 110KM (pompa)

49220
Silnik 1.9 TDI 8V 110KM (pompa)

Silniki Volkswagen 1.9 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik 1.9 TDI/Pompa o mocy 110KM  o znaczeniach AFN, AHF, ASV, AVG jest kolejną odmianą po wersji 90KM w której zastosowano droższy osprzęt.. Jednostka 8-zaworowa zasilana przez bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą  pompy rozdzielczowej firmy Bosch VP37. Silnik był wyposażony w turbosprężąrkę o zmiennej geometrii łopatek , intrecooler, EGR oraz koło dwumoasowe. Z pośród wszystkich odmian zasilanych pompą właśnie ta jest uznawana za najlepszą pod względem osiągów oraz spalania.. Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5L to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom.. Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa Rozdzielczowa BOSCH VP37

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • mała awaryjność
  • dostępność części
  • tani serwis

Wady

  • głośna praca
  • awarie dwumasy
  • wycieki oleju
  • awarie EGR-u
  • awarie przepływomierza
  • awarie pompy wtryskowej przy dużych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AFN, AVG, ASV, AHF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Oznaczenia silnika :
-AFN AHF ASV AVG – 110KM przy 4150 obr/min 235Nm

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.7)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 1

Najbardziej awaryjna część

65%
6%
10%
6%
3%
10%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

16.06.2022 Sharan
(7.7)
Opinia: Mam krótko kupiłem szurana ze względu na 3 dzieci. Ma przebieg potężny jakieś 440 tys. Ale wszystko działa i mam z tego bekę a auto ma 1997 rok a mamy 2022. Pali mi dużo mniej jak piszecie że wam a patrzcie na przebieg więc w
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Rekord bez foteli spalanie 3.9l
Wady: Dwumas który wyjebalem po miesiącu i wstawiłem sztywne koło zamachowe.
  • Silnik: 81 kw
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 440000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
12.02.2021 Leon 1M ASV
(10.0)
Opinia: Jeżdżę autem Seat Leon 1M w którym pojeździe znajduje się silnik 1.9 TDI ASV 110KM.Posiadam go od 2012 roku. Najlepszy silnik diesla jaki mógł powstać. awarie jakie miałem to oczywiście turbina ale swoje już przejechała i 3 razy przepływomierz i raz wymieniałem sprzęgło. ale przy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Tanie części Małe spalanie żwawy silnik ( 110KM)
Wady: Turbina Dwumas Przepływomierz
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
12.10.2019 Seat Leon I
(0.0)
Opinia: Bezawaryjny, oszczędny a po chiptuningu całkiem żwawy. W moich rękach od 12 lat i przez ten czas tylko raz był unieruchomiony gdy padł alternator. Od razu po zakupie wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia od turbo na porządnej jakości silikonowe bo oryginalne były już lekko sparciałe. Przez
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 110KM/ASV
  • Rocznik / Przebieg: 2002/240000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
28.09.2019 Adrian, A4B5 Avant
(10.0)
Opinia: Co można dorzucić do tematu silnika TDi z lat ‘90, szczególnie 1Z 1.9, który powstał na bazie legendarnego 2.5 R5. Opinie są zwykle dobre lub bardzo dobre. Wzmocnioną wersją 1Z jest m.in. AFN 110KM, która miałem w Audi Avant i obecnie mam w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 110/AFN
  • Rocznik / Przebieg: 1996/370.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
06.09.2019 TOLEDO II
(9.3)
Opinia: Bezawaryjny, tani w eksploatacji, oszczędny, w miare dynamiczny. Na trasie czy w mieście niczego mu nie brakuje. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: AHF
  • Rocznik / Przebieg: 2000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam