Popularne na rynku

Silnik VW 1.9 TDI 8V VEP EA180

99497
Silnik VW 1.9 TDI 8V VEP EA180

Silniki VAG 1.9 TDI VEP / 1.9 TDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.9 TDI 8V EA180 o mocach 90KM lub 110KM występuje w samochodach marki Volkswagen, Audi, Seat, Skoda .Pierwsze silniki produkowane były od 1991 roku i zadebiutowały w Audi 80 B4. Jednostka 1.9 TDI posiadała cztery cylindry i zasilana była przez bezpośredni wtrysk paliwa z pompą rozdzielczową. Silnik był wyposażony w turbosprężarkę, intercooler oraz zawór EGR.


Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. A średnie spalanie oscylowało w granicach 5.5l/100km – to bezapelacyjnie największa zaleta tej jednostki. Silniki te bezproblemowo pokonywały 500 tys. km bez najmniejszych problemów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Dodatkowym atutem był układ wtryskowy który nie była tak wyczulony na złej jakości paliwo przez co nie stwarzał większych problemów użytkownikom.


W większości modeli występuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek oraz brak często awaryjnego koła dwumasowego. Reasumując sinik 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki, pompy wtryskowej  lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niskie poziomy spalania
  • mała awaryjność
  • łatwy w naprawie
  • dostępność części
  • tani serwis

Wady

  • głośna praca
  • wycieki oleju
  • awarie EGR-u
  • przepływomierz
  • pompa wtryskowa przy dużych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 1Z, AHH, AHU, AGR, ALH, ALE, AFN, AVG, ASK, ASV, AHF
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią w odmianie 110KM zmienna geometria
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co 90.000 Km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 10.000 km lub 1 rok

Wersja 90KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwumasy/turbina stała geometria łopatek /

Wersja 110KM koło dwumasowe /turbina ze zmienna geometrią łopatek.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 23) (7.7)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 5

Najbardziej awaryjna część

56%
12%
8%
9%
5%
10%
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

29.05.2025 VW Vento
(8.0)
Opinia: 1Z w moich rękach ponad 20 lat.Znam go na wylot od razu wiem kiedy coś jest nie tak.Zrobiłem nim 350 tys.kilometrów .Do dziś odpala i jedzie bez problemu w długie wakacyjne trasy. Głowica i sam blok nie ruszany. Po sprawdzeniu kondycji wymiana na wtryski 216
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prostota w naprawach Dobry dostęp serwisowy do podzespołów Trwałość i spalanie,ciągła mimo 30 lat podaż części nowych i używanych
Wady: głośna praca na zimnym,wibracje, sporadyczne awarie z racji wieku i przebiegu problematyczna jakość zamienników
  • Silnik: 90 Km 1Z
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 390
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
12.07.2018 Mac
(9.3)
Opinia: Silnik miałem w Skodzie Octavi I - nigdy nie zawiódł. Od przebiegu 191 kkm do 375 kkm zdarzały się jedynie awarie osprzętu - 2 razy perzpływomierz, raz zaworek N 75, przy około 300 kkm konieczna była regeneracja alternatora, przy 320 regeneracja rozrusznika i popękane
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: AGR 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 1999/ 375000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
01.05.2018 Mariusz
(5.0)
Opinia: niestety te silniki mają już swoje lata i jak ktoś przekroczył 400 tys km to zaczyna się sypać wszystko po kolei: węże, zawory-głowica, turbo, wycieki płynów...
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: passat 1.9 tdi 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998/370000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
03.02.2018 danek
(8.7)
Opinia: bardzo dobry silnik zrobilem 60 tys silnik zaczął kopcic- ale jest chip, padł nastawnik pompy, turbo oryg. wstalo po zapieczeniu,bierze olej 0,5l ale one niby tak maja.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 110km
  • Rocznik / Przebieg: 1998/260tys
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
11.01.2018 Piotr
(8.7)
Opinia: bardzo dobre silniki.. w zasadzie nie do zdarcia
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: ALH/90
  • Rocznik / Przebieg: 226000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam