Renault

Silnik Renault 2.2 dCi 16V 150KM G9T

13502
Silnik Renault 2.2 dCi 16V 150KM G9T

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.2 dCi  o mocy 150KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II Espace IV oraz Vel Satis.. Konstrukcja została oparta na wcześniejszym silniku z 2.2 dTi (G8T) z lat 90-tych.Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi po wersji 130KM który wszedł do produkcji w 2002 roku i był stosowany do 2006roku . Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna oraz 6-biegowa manualna..


Niestety ta odmiana też cierpiała na  poważne dolegliwości, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.


Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • cicha i równa praca
  • zadowalający poziom spalania

Wady

  • obrócenia panewek wału korbowego
  • awarie osprzętu-wtryski
  • uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
  • szwankująca elektronika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9T 712/743
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.9)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

20%
40%
20%
20%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

05.09.2019 Espace 2.2dci 150KM
(8.7)
Opinia: Osobiście przejechałem ponad 70 tys km. Wymiana oleju co 10~12 tys elf 5W50. Na plus dobra kultura pracy, moc oraz rozsądne spalanie. Naprawy: 145000 - wymiana pękniętej pokrywy zaworów która jednocześnie jest kolektorem ssącym. 170000 - koło pasowe wału korbowego odmówiło posłuszeństwa w trasie 180000 -
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: G9T 742
  • Rocznik / Przebieg: 2004/ 211000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
05.09.2017 Łukasz
(9.3)
Opinia: Ranault Espace IV posiadam auto od 2007 roku przejechałem nim ponad 230 000 tys km . Silnik nigdy mnie nie zawiódł ale to nigdy,oraz nie miał ze mną łatwego życia liczne trasy auto na full ,przeprowadzki itp. Można spotkać różne opinie danego silnika ale najważniejsza
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace IV 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 260000tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.08.2016 Andrzej
(8.3)
Opinia: Silnik pracuje równo i jest dość dynamiczny. Nie jest to bezgłośny demon. Jeżdżę do 15000 km / rok. Olej i filtry zmieniam na wiosnę. Spalanie w mieście praca-dom na odcinkach 10km X 2 dziennie do 11l/100km, latem ciut mniej 9-10. Trasa w zależności od załadowania.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace/150
  • Rocznik / Przebieg: 2006/186000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.07.2015 Mariusz
(9.0)
Opinia: Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.2 dCi 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 / 250000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
20.04.2014 Mario
(8.7)
Opinia: Silnik dobry ale nie dla ludzi którym szkoda na serwis,potem płaczą że padła turbina lub wtryski,ja mam na liczniku 240 tyś w Vel Satisie i żadnych problemów ale nie żałuje na olej i nie zajeżdżam auta na śmierć
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VelSatis 2.2 DCI 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 240 tyś
Polecam