Popularne na rynku

Silnik 2.0 dCi M9R

206792
Silnik 2.0 dCi M9R

Silniki Renault 2.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault

Silnik 2.0dCi o oznaczeniu (M9R) występuje w samochodach marki Renault, Nissan. Jednostka występowała w różnych odmianach mocy od 130KM,150KM,160KM,175KM (jest to dokładnie ta sama konstrukcja różniąca się jedynie osprzętem). Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi. W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR , niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF –przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r. Filtr jest całkowicie  bezobsługowy, który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów. Producent twierdzi że filtr jest dożywotni, oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji. Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem. Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej, wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie. Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania. Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane. Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy, niski poziom spalania oraz bezawaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
  • Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
  • Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch-nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

FAP !!!
Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP
Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP
Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele
Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.
Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA
Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 52) (9.1)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 51 1

Najbardziej awaryjna część

8%
67%
5%
3%
8%
10%
Suma głosów: 173

Opinie użytkowników

22.02.2021 Renault Latitude
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Kultura pracy na wysokim poziomie. Pilnuje wymiany oleju co 10-12 tys km oraz do każdego tankowania dolewam olej 2T. Silnik bezawaryjny. Jakby jeszcze palił deko mniej to by była bajka ale auto duże i eksploatowane w mieście wiec nie ma się co
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy Bezawaryjność.
Wady: Spalanie Duża ilość oleju potrzebna do wymiany
  • Silnik: 150/M9R
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
23.08.2019 Laguna 2 ph2 grandtour
(8.7)
Opinia: Silnik sprawuje się wzorowo. Ja osobiście mam go od 2 miesięcy i leje olej 2t półsyntetyk z orlenu :) do paliwa w stosunku 1:150 tak miałem przy hdi-kach bo miałem opiłki w filtrze i tu profilaktycznie też leje. Silnik ciszej pracuje. Auto nie ma kopa
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 DCI 150 KM bez fap
  • Rocznik / Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
09.08.2019 Renault Grand Scenic III
(0.0)
Opinia: Grand Scenic III, 2.0 dci 150 KM, M9R 615 z 2011. Auto kupilem w roku 2014 z przebiegiem 212 tys km. Ogolnie to bardzo dobra jednostka i nie odmowila mi nidgy posluszenstwa. Auto ma dzis 376 tys. Niestety, nie obylo sie bez napraw osprzetu. Nie liczac
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 2.0 dci, M9R 615. 150 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 / 375.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.01.2018 Jakub
(9.3)
Opinia: Swoją Lagunę z silnikiem o mocy 173 KM kupiłem z przebiegiem 95000 km., teraz ma najechane 135000 i do tej pory silnik jest praktycznie bezobsługowy. Na duży plus kultura pracy silnika i jego dynamika. Jeśli umie się o niego zadbać (częsta wymiana oleju, chłodzenie turbo
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna 3 Grandtour 173KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012/135
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.09.2017 krzysztof
(9.7)
Opinia: Megane III coupe automat, przebieg 120 tys, spalanie miasto 8l, trasa 7l. Regularnie serwisowane, od nowości wymiana oleju na elf 5W30 co 20 tys a nie tak jak zaleca Renault co 30 tys. Żadnych problemów z silnikiem zaczipowanym na 190 KM. Łańcuch rozrządu, brak dwumasy,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 160
  • Rocznik / Przebieg: 2010/120
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam