Popularne na rynku

Silnik Renault 2.5 dCi 16V 135KM-146KM G9U

57469
Silnik Renault 2.5 dCi 16V 135KM-146KM G9U

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.5 dCi o mocach 135KM do 146KM występował  w samochodach dostawczych Renault, Nissan oraz Opel. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz dużą  żywotność. Minusem może być serwis przy ewentualnych naprawach. Jednostka o bardzo niskiej awaryjności jednak należy zdecydowanie uważać na układ wtryskowy który jest wrażliwy na złej jakości paliwo.


Również pamiętajmy o regularnym serwisowaniu a zwłaszcza o wymianie filtra paliwa który w dużym stopniu zminimalizuje ewentualne uszkodzenia układu wtryskowego. Po za tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • DPF w wersji 146KM
  • dwumasa w wersji 146KM
  • słaba kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9U
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym w wersji 146KM
  • Filtr cząstek stałych: Występuje w wersji 146KM
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

Od 2006 roku wersja 146KM występowała z filtrem cząstek stałych DPF oraz kołem dwumasowym .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

15%
22%
7%
19%
22%
15%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

19.05.2024 Renault Trafic Generation
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry mocny szczególnie dobry do zestawu kempingowego przejechane z przyczepa 190 tys bez awarii cały przebieg 390 tys spalanie rewelacja między 6-8 a z przyczepą 10-11,5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjnie przejechane 390tys niskie spalanie dobra dynamika
  • Silnik: 146
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 390000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
20.03.2017 radex
(8.3)
Opinia: TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie sterownik silnika koszt z wymianą około 1500 zł, bardzo upierdliwa usterka szukanie czujników, styków elektryki itp., zero problemów z turbem,wtryskami, oszczędny 7,5 l przy szybkiej jeżdzie.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: trafic
  • Rocznik / Przebieg: 350tkm
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
04.11.2014 Rafał
(8.7)
Opinia: super silnik moc dobrze dobrana spokojnie dawał radę nawet zapakowany po dach .bardzo niskie spalanie jak na dostawczaka średnio 7.5 L .Brak awarii,przebieg 235 tys turbo,wtryski w doskonałej formie .
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Renault Master 2.5 Dci 100km 235.000
Polecam