Renault

Silnik 2.5 dCi 16V (G9U)

38196
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 2.5 dCi 16V (G9U)

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

  • Renault

2.5 dCi o mocach od 100KM do 150KM występował  w samochodach firmy Renault, Nissan oraz Opel . Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz dużą  żywotność. Minusem może być serwis przy ewentualnych naprawach. Jednostka o bardzo niskiej awaryjności jednak należy zdecydowanie uważać na układ wtryskowy który jest wrażliwy na złej jakości paliwo. Również pamiętajmy o regularnym serwisowaniu a zwłaszcza o wymianie filtra paliwa który w dużym stopniu zminimalizuje ewentualne uszkodzenia układu wtryskowego. Po za tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • DPF w wersji 150KM
  • dwumasa w wersji 150KM
  • słaba kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego w wersji 150KM
  • Filtr cząstek stałych: Brak we wersji 150KM
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

OD 2006r wersja 150KM występowała z filtrem cząstek stałych DPF oraz kołem dwumasowym .

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

19%
6%
6%
19%
31%
19%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

20.03.2017 radex
(8.3)
Opinia: TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie sterownik silnika koszt z wymianą około 1500 zł, bardzo upierdliwa usterka szukanie czujników, styków elektryki itp., zero problemów z turbem,wtryskami, oszczędny 7,5 l przy szybkiej jeżdzie.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: trafic
  • Rocznik / Przebieg: 350tkm
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
04.11.2014 Rafał
(8.7)
Opinia: super silnik moc dobrze dobrana spokojnie dawał radę nawet zapakowany po dach .bardzo niskie spalanie jak na dostawczaka średnio 7.5 L .Brak awarii,przebieg 235 tys turbo,wtryski w doskonałej formie .
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Renault Master 2.5 Dci 100km 235.000
Polecam