Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.5 dCi o mocach 135KM do 146KM występował w samochodach dostawczych Renault, Nissan oraz Opel. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz dużą żywotność. Minusem może być serwis przy ewentualnych naprawach. Jednostka o bardzo niskiej awaryjności jednak należy zdecydowanie uważać na układ wtryskowy który jest wrażliwy na złej jakości paliwo. Również pamiętajmy o regularnym serwisowaniu a zwłaszcza o wymianie filtra paliwa który w dużym stopniu zminimalizuje ewentualne uszkodzenia układu wtryskowego. Po za tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Zalety
trwała jednostka
dobra dynamika
przyzwoite spalanie
Wady
DPF w wersji 146KM
dwumasa w wersji 146KM
słaba kultura pracy
Informacje serwisowe
Kod silnika:
G9U
Turbosprężarka:
Ze zmienną geometrią
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
Sprzęgło:
Z kołem dwumasowym
w wersji 146KM
Filtr cząstek stałych:
Występuje
w wersji 146KM
Wtryski:
Elektromagnetyczne
Firma Bosch
Ilość oleju silnikowego:
8.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok
Od 2006 roku wersja 146KM występowała z filtrem cząstek stałych DPF oraz kołem dwumasowym .
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 2)
(8.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:
20
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
61
31
30
Najbardziej awaryjna część
21%
11%
5%
16%
26%
21%
Suma głosów:
19
Opinie użytkowników
20.03.2017radex
(8.3)
Opinia:
TRAFIC 2,5 dci 140 KM ogólnie zrobiłem około 140 tys (350 tkm przebiegu) silnik oszczędny raczej trwały awarie
sterownik silnika koszt z wymianą około 1500 zł, bardzo upierdliwa usterka szukanie czujników, styków elektryki itp., zero problemów z turbem,wtryskami, oszczędny 7,5 l przy szybkiej jeżdzie.
10.0/10
7.0/10
8.0/10
Silnik:
trafic
Rocznik / Przebieg:
350tkm
Spalanie:
7.5 l/100km
Polecam
04.11.2014Rafał
(8.7)
Opinia:
super silnik moc dobrze dobrana spokojnie dawał radę nawet zapakowany po dach .bardzo niskie spalanie jak na dostawczaka średnio 7.5 L .Brak awarii,przebieg 235 tys turbo,wtryski w doskonałej formie .