Renault

Silnik Renault 2.2 dCi 140KM G9T

7141
Silnik Renault 2.2 dCi 140KM G9T

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.2 dCi  o mocy 140KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach marki Renault Laguna II oraz Vel Satis. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim Common Rail seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych FAP. Do dyspozycji  były dwie skrzynie biegów automatyczna lub 6-biegowa manualna. Jest kolejną odmianą silnika 2.2 dCi który wszedł do produkcji w 2004 roku i był stosowany do 2008 roku. Przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji które pozwoliły uniknąć awarii z początkowych lat produkcji . Silnik na tamte czasy był mocno zaawansowany technologicznie. Według użytkowników właśnie ta odmiana była najmniej awaryjna z pośród pozostałych.


Jednak nieodpowiednio eksploatowana może powodować bardzo kosztowne oraz poważne awarii. Mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.


Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • cicha i równa praca
  • zadowalający poziom spalania

Wady

  • obrócenia panewek wału korbowego
  • awarie osprzętu-wtryski
  • uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
  • szwankująca elektronika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9T 600/700
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

08.02.2019 Renault Laguna II PhII
(7.0)
Opinia: Mam ten silnik w lagunie z 2006 roku z automatem i z FAP. Nie ma więc koła dwumasowego. Kupiłem jak auto miało 90 tys, teraz mam ponad 160 tys. Z silnikiem nic się nie dzieje. Olej zmieniam co 10-15 tys, 5W40 gulf formula G z
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: G9T605 140 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 160000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.02.2015 Darek
(9.0)
Opinia: ja zrobiłem nim 60tys i nie maiłem żadnych problemów ale poprzedni właściciel maił problem z uszczelką pod głowicą oraz z układem wtryskowym i kilka innych drobniejszych usterek kosztowało to prawie 7000zł.Wiec przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić co się kupuje.Na dzień dzisiejszy same plusy dla tego
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna 2.2 dCi 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004r 245tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam