Renault

Silnik Renault 2.0 dCi 16V 131KM M9R

32014
Silnik Renault 2.0 dCi 16V 131KM M9R

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.0 dCi o mocy 131KM występuje w samochodach marki Renault. Silnik wprowadzono do produkcji w 2006 roku, został skonstruowany przy współpracy inżynierów Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.


Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, co przekłada się na lepsze osiągi. W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR , niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 130KM przeważnie nie występował  filtr cząstek stałych DPF –przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, mógł występować w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce był montowany fabrycznie od 2010 r.


Filtr jest całkowicie  bezobsługowy, samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów. Producent twierdzi że filtr jest dożywotni, oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji. Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem. Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej, wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie. Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.


Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego, koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki. W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji). W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi wysoką kulturę pracy, niski poziom spalania oraz bezawaryjność. Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
  • Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
  • Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Może występować (od 2010 montowany fabrycznie)
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch- nienaprawialne
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok.

Wersja 131KM występowała bez FAP  do 2010 roku – później montowano go we wszystkich modelach
W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenia elektronicznego w serwisie.
Brak dolewki płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF
Konieczne jest stosowanie oleju niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.
Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1 roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.3)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

12%
41%
24%
6%
6%
12%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

15.02.2023 Laguna 3
(9.3)
Opinia: Silnik fajnie pracuję,dynamiczny,ładna kultura pracy. Mrozne poranki to nie problem dla niego, nawet nie podgrzewa świec prawie jak benzyna.Spalanie w granicach 7-8,5 .Mam 2.0 130 km bez filtra także nie wiem czy to jakiś problem.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Tylko zalety.
Wady: Mógł by trochę mniej palić.Ale chociaż się nie psuje.
  • Silnik: 2.0 130
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 175
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
30.09.2020 Laguna III hatchback
(9.3)
Opinia: Samochód mam od pół roku. Oryginalnie 130KM bez DPF, teraz po zmianie mapy 185KM i 415 Nm. Silnik bardzo dobry, elastyczny- na szóstce można śmiało śmigać 90 km/h. Poza 1 i 2, na każdym biegu elastyczność niesamowita. Co do zachwytów nad kulturą pracy- moim zdaniem
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność, małe spalanie, niezły komfort jazdy, brak dpf w wersji 130KM
Wady: twarde zawieszenie, elektryczny hamulec ręczny, trzeszczące plastiki,
  • Silnik: 2.0 dCI 130 KM 185KM chip
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 215 000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
15.09.2020 Laguan 3 Grantour
(10.0)
Opinia: Bardzo dobra kultura pracy chyba jedna z najlepszych pośród Diesli na rynku przy tym bardzo niski poziom spalania jak na wielkość i wagę auta Laguna Grantour.Z czystym sercem polecam !!!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo wysoka kultura pracy przy tym świetna dynamika i elastyczność,auto duże a spalanie na poziomie 5.2 l cykl mieszany maisto maks 6.5 l można spokojnie zejść po niżej 5l na trasie przy prędkościach do 90km/h.Auto posiada DPF ale nawet nie mam pojęcia że jest to
Wady: duża ilość oleju ponad 7 litrów ze względu na łańcuch rozrządu trzeba zmieniać maks co 15 tys lub 1 rok .
  • Silnik: 2.0 dci 130KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 147.0,00
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
15.11.2016 Piotr
(9.7)
Opinia: Super silnik do łykania kilometrów, od kupna zrobiłem 15 tysięcy km, nic się nie dzieje. Spalanie 5.0 l/100 km osiągnąłem w Chorwacji w trasie ponad 3000 km (prędkości ok.70-110 km/h) Jadąc po autostradzie (średnio 140 km/h) spalanie w granicach 7,5 l/100 km Cykl mieszany (dziennie
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna 3 / 130 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/162000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.05.2016 Krzysztof
(7.7)
Opinia: "Laguna 2010 130km bez FAP, przebieg 215000, spalanie zima /lato 6,5-7,5l. Bezproblemowo cały przebieg."
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Laguna/ 131km
  • Rocznik / Przebieg: 2010/ 215
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam