Renault

Silnik Renault 2.0 dCi 16V 90KM-114KM M9R

70895
Silnik Renault 2.0 dCi 16V 90KM-114KM M9R

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.0 dCI M9R  zadebiutował w 2006 roku w Renault Trafic i miał zastąpić przestarzałą i często awaryjną jednostkę 1.9 dCi. Spotkamy ją również w Nissan Primastar oraz Oplu Vivaro a występowała w dwóch odmianach –  90KM lub 114KM. Silnik 4-cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Jednostka bardzo udana po awaryjnej 1.9 DCI. Powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.


Jej największą zaletą jest lepszy moment obrotowy oraz generowanie większych mocy, wadą wysokie koszta obsługi oraz skomplikowana budowa. Ogólnie usterkowość w tej jednostce napędowej jest na niskim poziomie , brak problemu z DPF-em (może występować w niektórych modelach) zwłaszcza przy używaniu odpowiedniego oleju i stosowaniu się do zaleceń producenta.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka napędowa
  • bardzo dobra dynamika/115KM
  • niskie poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady

  • w razie awarii wysokie koszty serwisu
  • Awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M9R
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak w niektórych modelach
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000km lub 2 lata /zalecana co 15.000km lub 1 rok

WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.9)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 2

Najbardziej awaryjna część

12%
63%
11%
6%
2%
6%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

25.10.2023 Vivaro
(5.7)
Opinia: Mimo dbania o silnik. Regularnych serwisów co 10000km. Wymiany wszystkich filtrów itd.. Silnik padł po 111800km. Najpierw wtryski a potem sam silnik. Auto od nowości w firmie.
  • 3.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Karoseria odporna na korozje.
Wady: Silnik - wtryskiwacze. Odma. Łańcuch. Skrzynia biegów - łożyska z masła Hamulce tylnie - tarcza tylko z łożyskiem Słabe pompy wspomagania-wywala dekiel
  • Silnik: M9R
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 111800
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
12.03.2020 Opel Vivaro L2H1 2.0 CDTI / 115/ 2009
(9.3)
Opinia: Bardzo dobre osiągi, kultura pracy, niskie zużycie paliwa silnika 2.0 dCi M9R. Dużym minusem jest brak osłony na silniku jak w np. w Scenic II, Espace IV, Laguna II i III (pasuje po modyfikacjach oraz trzeba podnieść filtr powietrza), wskutek czego do
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - bardzo dobre osiągi, kultura pracy, niskie zużycie paliwa silnika 2.0 dCi - bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadwozia w porównaniu np. z VW Transporterem czy Mercedesem Vito - Ergonomiczna kabina z przemyślaną deską rozdzielczą - Ponadczasowa, niestarzejąca się stylistyka karoserii (np. schowane zawiasy tylne)
Wady: - brak osłony na silniku jak w np. w Scenic II, Espace IV, Laguna II i III (pasuje po modyfikacjach oraz trzeba podnieść filtr powietrza), wskutek czego do wtryskiwaczy dostaje się woda kapiąc z blaszki na środku podszybia - tania i marna uszczelka podszybia ,
  • Silnik: 114 KM/ M9R 782
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 216000km
Polecam
19.02.2018 Mariusz
(8.3)
Opinia: Super silnik polecam .Naprawdę warto .
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
09.01.2017 marek
(7.3)
Opinia: mam problem z nadmiare paliwa za wtryskamipeka wezyk powrotu wtryri badane i sa ok ale usterka sie powtarza wymienilem filtr paliwai przeczyszczono uklad paliwowy co robic
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik / Przebieg: 28000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
30.09.2015 Adrian
(8.7)
Opinia: U mnie Nissan Primastar. Kupiłem od 1 właściciela, auto z polskiego salonu. Przebieg 253000 (w momencie zakupu). Nacieszyłem się nim jakieś 3000 km. Padły wtryski. Okazało się że do wymiany są wszystkie. Faktycznie Trzeba je wyciągac prasą ale nie jest to specjalnie drogie...no chyba ze
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Primastar /115KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/253000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam