Renault

Silnik Renault 2.2 dCi 130KM G9T

6100
Silnik Renault 2.2 dCi 130KM G9T

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.2 dCi  o mocy 130KM z oznaczeniem G9T występował w samochodach Renault Espace III. Jest jedną z pierwszych odmian silnika 2.2 dCi która weszła do produkcji w 1999 roku i w tej wersji stosowany do 2002 roku. Konstrukcja została oparta na wcześniejszym silniku z 2.2 dTi (G8T) z lat 90-tych. Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy użyciu systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii.Nowoczesne rozwiązania nie do końca zostały dopracowane przez co silnik czasami cierpiał on na poważne dolegliwość. Często dochodziło do poważnych awarii obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą tej jednostki , może być problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!! Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. Jego następcą była bardzo udana jednostka 2.0 dCi  której awaryjność jest na znikomy poziomie. Jednak trzeba zaznaczyć że zaletami tej jednostki są wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, zadowalający poziom spalanie i dobre osiągi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra dynamika
  • zadowalające poziomy spalania
  • bardzo cicha i równa praca silnika

Wady

  • obrócenia panewek wału korbowego
  • awarie osprzętu-wtryski
  • uwaga na uszczelkę pod głowicą !!!
  • szwankująca elektronika

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9T 642/710
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 160.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami