Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM B16DTH

104105
Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX 136KM B16DTH

Silniki Opel CDTI General Motors są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 1.6 CDTI ecoFLEX B16DTH o mocy 136KM to konstrukcja Opla z rodziny GM Medium Diesel Engine wytwarzana na Węgrzech, nazywana szepczącym Dieslem. Debiut przypada na 2013 rok w Oplu Zafira Tourer. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym 320Nm przy 2000obr/min, oraz bardzo niskim poziomem spalania .



Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii  VGT oraz wysokociśnieniowym układem wtryskowym Common Rail. . Jednostka spełnia najostrzejsze normy spalania Euro 6 przez zastosowanie technologi LNT (Lean NOx Technology) która wykorzystuje specjalny katalizator wiążący tlenki azotu .Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach użytkowania. Silnik został okrzyknięty najcichsza jednostką w swojej klasie dzięki zastosowaniu szereg nowatorskich rozwiązań takich jak zaawansowany system wtryskowy, wytłumienia osprzętu oraz specjalne osłony silnika.



Bezsprzecznie największa zaletą tej jednostki jest niski poziom spalania. Przykładem może być Opel Astra w którym standardowo zastosowano system Star&Stop  oraz system odzyskiwania energii hamowania Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo cicha prac
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • norma emisji spali Euro6

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: B16DTH
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią VGT
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Dexos II 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (8.4)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 2

Najbardziej awaryjna część

11%
15%
16%
39%
8%
11%
Suma głosów: 161

Opinie użytkowników

06.01.2024 insygnia b
(7.7)
Opinia: brak awari
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: ekonomiczny
Wady: roorzad
  • Silnik: 100kw
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 72000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
05.04.2022 sports tourer/insignia A
(6.3)
Opinia: Witam posiadam opel insignia sports tourer 2016r 1.6 CDTI 136 km .Ogólnie silnik jest dość przyzwoity w kontekście osiągów . ale jest mankament którego producent nie poprawił od pierwszego wyprodukowanego silnika 1.6 cdti , a wręcz przeciwnie po przejęciu koncernu Opel przez Peugot koncern ten
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamiczny,oszczędny
Wady: Drogi w obsłudze
  • Silnik: 100kw
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.12.2021 Astra K
(8.7)
Opinia: Polecam
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Wady: Rozrząd
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 171000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
24.09.2020 Astra J
(8.7)
Opinia: Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik. Jak się dba to nie ma problemu. Zwykły olej co 15000 i będzie służył długo. W poprzednim komentarzu ktoś napisał że wymiana rozrządu kosztuje 8.3tys
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136KM B16dth
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam
02.02.2020 2016
(5.3)
Opinia: Silnik bardzo fajny i zrywny jak na taką pojemność lecz okazał się drogi w utrzymaniu. Wymiana rozrządu w Aso Opla w przypadku opla insigni 1.6cdti 136km automat 2016 rok 98tys przebiegu to kwota 8300złotych, ponieważ trzeba demontować skrzynie i silnik żeby wymienić rozrząd. W dodatku
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Oprucz drogiej wymiany rozrządu, z silnikiem przez 100tys nic się nie działo. Bardzo ekonomiczny i zrywny.
Wady: Rozrząd z łańcuchem który wytrzymuje 100tys km i jest bardzo drogi wymianie.
  • Silnik: 136km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam