Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 71263

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB)13.07.2020

Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie pole

Odradzam

8.52

Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4)10.07.2020

2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów

Polecam

8.14

Silnik 2.2 TDCi 16V 200KM (DW12C)08.07.2020

Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowani

Polecam

9.67

Silnik 1.6 i-DTEC 120KM (N16A1)07.07.2020

Silnik ok ale ma wadę fabryczną polegająca na przesuwne poprzecznym wałków rozrządu. Róbcie to na gwarancji bo kosztuje słono.

Polecam

9.06

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 293

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 75
Średnia (głosów 48):
(8.86)
Trwałość
 9.06/10
Utrzymanie
 8.42/10
Dynamika
 9.1/10

Głosy według opinii:

462

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Laguna II ph II 26.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik przede wszystkich to typowy common rail więc jet cichy a dodatkowo dolewam 1:150 olej 2T semi ORLEN i jest jeszcze ciszej. Słabo ciągnie z dołu w szczególności jest to widoczne jak ma się porównanie np z passatem b8 cr 150 KM (ja mam). Dlatego tendencja wielu użytkowników do chipowania. Powyżej dwóch tysięcy ciągnie już przyzwoicie z każdego wyższego niż dwójka biegu. Słaby niut z dołu przekłada się na spalanie w mieście, gdzie zima koło 8,5l spokojna jazda do nawet 10 czy więcej. Po prostu dłużej trzeba trzymać na gazie żeby osiągnąć prędkość około 50 km/h. Na autostradzie radzi sobie super 140 auto płynie 2550 obrotów i przyspieszanie do 180 sprawne. Spalanie przy 140 na oponach letnich to około (7,2 wg. kompa) 6,5 l (wg. dystrybutora) przy temperaturze 10 st. i 4 osobach na pokładzie bez klimy. KOMP przekłamuje spalania o około 10-15 % zawyżając wynik ..serio. Trasa z Rzeszów nad morze spalanie 4,5 bez autostrad załadowany po kokardki. Auto z Polskiego salonu tak więc przebieg może być realny. Brak DPF. Polecam na trasy. Silnik ponoć nie ma usterek swojego poprzednika czyli 1.9 dci.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:łańcuch rozrządu, 6 biegów, wygoda, brak dpf, brak usterek poważnych

Wady:niski moment z dołu, dużo oleju wchodzi, paliwożerny na mieście, nieregenerowalne wtryskiwacze

Odmiana silnika: M9R 150 KMRocznik: 2006Przebieg: 190 000 Śr. spalanie: 8
Espace IV 19.12.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Bardzo dobra jednostka, wysoka kultura pracy, trwalość to największe zalety. 225 tys km, nie bierze oleju ( wymieniam co 10 tys km na Elf fultech ECS 5w30 ). Do tej pory padl tylmo czujnik temperatury spalin ale to osprzęt, nie sam silnik. Polecam z czystym sumieniem. Mialem 2.0 HDI, 1.9 TFI PD ASZ, 1.9 mjtd ale 2.0 dci jak na razie najlwpiej oceniam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Trwałość Dynamika Kultura pracy

Wady:Brak uwag

Odmiana silnika: 2.0 dci M9RRocznik: 2006Przebieg: 225000 Śr. spalanie: 7.2
Laguna III, Grandtour. 13.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony, dziennie minimum 60 km. Cichy , dynamiczny silnik. Średnie spalanie, nie patrząc na styl jazdy 7.0 l do 7.4 l/100km. Oszczędzając - 6-6.4 l/100. Normalna jazda na drogach do 90 km/h poniżej 6. Serwisowana w niezależnym serwisie ale specjalizującym się w renault. Olej wymiana co 10-12 tys km, millers 5W30 pełne PAO. Słyszę że w trafikach , d mechaników, ten silnik robi bez remontu 750 tys. Podobno, opinia mechanika, że te 170 KM potrafią się skończyć przy 400 tys przebiegu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Cichy, dynamiczny, małe zapotrzebowanie na paliwo. Niezawodny.

Wady:W zasadzie brak. Łańcuch rozrządu do minimum ogranicza koszty eksploatacji.

Odmiana silnika: M9R 150 KMRocznik: 2011Przebieg: 240 000 Śr. spalanie: 7.0
SP.Laguna 2 28.10.2019
Średnia:
(6.33)
Tak

Opinia: Silnik dynamiczny, ale spalanie duże, koszty serwisu bardzo duże, zwłaszcza osprzęt silnika, co chwilę coś padło, gdybym kupił nowego to może polatał by dłużej, musiałem sprzedać, bo stwierdziłem, że diesel nie dla mnie, większość diesli jest mocno dojechanych i trzeba sporo wsadzić w ich naprawy. Ogólnie fajny silnik.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2,0 DCI 150KMRocznik / Przebieg: 2011 / 190Tysi Śr. spalanie: 9
Renault Grand Scenic III 09.08.2019
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: "Grand Scenic III, 2.0 dci 150 KM, M9R 615 z 2011. Auto kupilem w roku 2014 z przebiegiem 212 tys km. Ogolnie to bardzo dobra jednostka i nie odmowila mi nidgy posluszenstwa. Auto ma dzis 376 tys. Niestety, nie obylo sie bez napraw osprzetu. Nie liczac zmian oleju co 15 tys oraz filtrow, klockow i zawieszenia: 215 tys - alternator i dmuchawa kabinowa 245 tys - nowa turbina, odma i intercooler (mialem olej w intercoolerze i myslalem ze tu turbo, ale okazalo sie ze nie, wiec wymiana jej nie byla tak konieczna) 330 tys - nowy kondenser klimatyzacji, nowy olej skrzynia automat 350 tys - ocierajace kolo pasowe (typwe dla M9R), nowy zawor EGR 375 tys - nowa pompa paliwa CR, stara ciekla i prawie zapalila auto Ogolnie: z automatem auto smiga fajnie, silnik rozpedza auto do 180 km/h a pojedzie nawet 200. Spala jednak sporo bo srednia (glownie trasy) to 8-9 l / 100 km. Niestety jak to w dieslu, wysokie koszty ww napraw no i poniewaz to renault - mega spadek na wartosci. (m.in. dlatego nie zdecydowalismy sie sprzedaz auta i zajezdzic je do smierci) "

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 2.0 dci, M9R 615. 150 KMRocznik / Przebieg: 2011 / 375.000 Śr. spalanie: 9

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.