Silnik 1.9 TDI 8V PD EA188 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 187096

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)13.08.2020

Swietny, oszczedny, kulturalny i niezawodny silnik. Latam nim od nowosci na trasie Szczecin-Wolfsburg, oraz lokalnie po Niemczech, czas

Polecam

8.43

Silnik 3.0 R6 d 24V 265KM (B57D30)10.08.2020

Ten silnik (265KM) nie ma BiTurbo tylko 1 turbine w technologie Twin power

Polecam

8.67

Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188)07.08.2020

Posiadam Skodę Octavię Tour kombi z 2008r . Silnik to axr o mocy 101km. Przebieg 214tys km od nowości w rodzinie. Cały czas eksplo

Polecam

8.71

Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189)07.08.2020

Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 00

Polecam

7.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD  występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi i posiadał moce zależności od modelu 90KM,100KM,105KM,110KM,115KM,130KM,150KM,160KM. Jednostka ewoluowała i w 1998 roku wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze. Omawiając silnik 1.9TDI nie sposób ominąć już legendarnej jednostki 90 konnej z wcześniejszych lat .Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety silniki z późniejszych lat produkcji  nie są już tak trwałe jak jej poprzednik ,są bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt. Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym. Również w niektórych modelach pojawiały się Filtry cząstek stałych np.1.9 TDI 130KM .Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 90KM 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 699

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 162
Średnia (głosów 44):
(8.48)
Trwałość
 8.73/10
Utrzymanie
 8.45/10
Dynamika
 8.27/10

Głosy według opinii:

404

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Tomek 19.06.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: golfIV/101KMRocznik / Przebieg: 2003/310000 Śr. spalanie: 5
Tom 18.03.2018
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Jeżdżę autem od 2008 roku. Zakupiłem z przebiegiem 145tys. Do tej pory wymieniłem przepływomierz oraz dwumasę. Spalanie bardzo niskie . Silnik pomimo przebiegu nie bierze oleju (dolewka ok. 0,5 pomiędzy wymianami 15tys.). Jedyny minus w porównaniu do obecnych silników to kultura pracy.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Bora/ ATD 101KMRocznik / Przebieg: 2002/ 312000 Śr. spalanie: 5.9
Rolnix 31.08.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około 5.5, na trasie nawet poniżej 4 bez jakiegoś dużego problemu ale!!! Przy agresywnej jeździe spala nawet powyzej 10l/100km ;) Trzeba lać castrola edge turbo diesel fst 5w30 i jednocześnie wymieniać filtr oleju i paliwa co 10 tysięcy km a silnik będzie radośnie klekotał (ta kultura pracy nie jest wcale taka niska, silnik pracuje bardzo cicho) przez miliun kilometrów. Pozdrawiam :)

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Fabia /ATD 101kmRocznik / Przebieg: 001/298000+nie wiadomo ile Śr. spalanie: 7.5l/100km
Maltheal 21.04.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 90/130Rocznik / Przebieg: 2003 Śr. spalanie: 6.4/100
Zbych 28.01.2017
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: AWX 130 /180Rocznik / Przebieg: 2003 / 280000 Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów