BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 231KM-235KM M57 TU2

18921
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 231KM-235KM M57 TU2

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 3.0d o oznaczeniem M57D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku. Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW. Silnik w całości oparty na poprzednich wersjach z wprowadzonymi zmianami w osprzęcie.Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch, nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego.


Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata. Silnik seryjnie wyposażony  problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów. Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu.


Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze !!! Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km. Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt. Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. Reasumując silnik 3.0d  jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie naprawy awarii
  • awarie koła pasowego
  • awarie układu wtryskowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M51 D30TU2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

7%
57%
14%
7%
7%
7%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

09.09.2020 E61
(9.0)
Opinia: Świetny silnik,marzyłem o aucie z tym motorem od czasu premiery E39 , nadarzyła się okazja i kupiłem E61. Samochodem zaraz po zakupie zrobiliśmy 3tkm w bardzo ciężkich warunkach i wysokimi prędkościami absolutnie nic się nie stało. Spalanie z trasy PL-CRO przejechanej w czasie 9h! wyszło
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dźwięk silnika dynamika ekonomika
Wady: Klapy w kolektorze egr dpf
  • Silnik: M57D30TU2
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 298895
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam