BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 197KM M57 TU2

14552
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 197KM M57 TU2

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik 3.0d o oznaczeniem M57D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku. Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW. Silnik w całości oparty na poprzednich wersjach z wprowadzonymi zmianami w osprzęcie.Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch, nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego. Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata.


Silnik seryjnie wyposażony  problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów. Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu. Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze !!! Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km.


Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt. Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. Reasumując silnik 3.0d  jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie naprawy awarii
  • awarie koła pasowego
  • awarie układu wtryskowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D30TU2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.0)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
25%
0%
75%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

04.03.2024 E61 525d touring
(8.0)
Opinia: Pewnie najwiekszym problemem jest lub są poprzedni właściciele, ale nie tym chciałbym pisać, a o aucie , które mam od maja 2023roku. Ogólnie fantastyczne, jeśli tylko wiemy jak tym 6 cylindrowym dieslem jeździć!! A jeździć powinno się naprawdę częściej autostradą niż w miejskich korkach!! Odwzajemni
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy elastyczność niskie zużycie paliwa
Wady: dpf
  • Silnik: 197 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
04.04.2023 BMW Seria 3 E92
(10.0)
Opinia: Posiadam auto z tym silnikiem od niedawna, przebieg rzeczywisty 220k. Kupiony od pierwszego właściciela. Działa w E92 z automatem. Auto dynamiczne, w miarę ekonomiczne. Na trasie przy 140/150 km/h około 7,2/7,5l. Poza standardowym serwisem olejowo, filtrowym na start zrobiona była regeneracja DPF'a mimo tego że
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, części są w rozsądnych częściach, wysoka kultura pracy.
Wady: DPF
  • Silnik: 197 / M57D30n2
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 22040
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.04.2021 bmw e60 525d
(9.7)
Opinia: Zrobiłem tym autem 60000km i jedyne co w nim robiłem to podstawowe czynności eksploatacyjne oleje, filtry, klocki itp oraz wymiana akumulatora. Rozrząd i zaślepienie klapek w kolektorze ssącym zrobił już poprzedni właściciel a mnie póki co nie spotkała jakaś większa awaria/wymiana części i myślę że
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik trwały i długowieczny polecam tym którzy chcą żwawo, wygodnie i bez tankowania dostać się do celu swej podróży.
Wady: Na swoim przykładnie nie jestem w stanie ich stwierdzić :)
  • Silnik: e60 525d
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 307000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
18.10.2020 e60 525d
(8.3)
Opinia: błąd w opisie wtryskiwacze są elektromagnetyczne w wersji z manualna skrzynia biegów brak klapek gaszących w kolektorze ssącym ogólnie dpf jest duży i ciężko zapchać w sprawnym silniku pilnować termostatów dla pewności wymienić łańcuch rozrządu przy okolo 200tys km, łatwy dostęp jeszcze z przodu
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: m57n2 197km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 315000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.12.2019 BMW 525D
(0.0)
Opinia: Bardo dobry silnik, bezawaryjny !!! niskie odpowiednia moc ! jedyny problem to DPF w cyklu miejskim ( nie dopala sie) lecz latwy w regenaracji !
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Brak
Wady: DPF
  • Silnik: 197km ( M57D30TU2)
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 127000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam