Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V M47 D20

151389
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V M47 D20

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.0d o oznaczeniu M47 występuje w przedziale mocy od 115KM do 163KM. Pierwsze jednostki wysokoprężne o pojemności 2.0 L pojawiły się pod koniec lat 90tych i generowały moc 115KM oraz 136KM. Silnik montowany był w modelu serii 3(E46). Jednostka posiada 4 cylindry , z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych.


W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Kupując używane BMW z silnikiem 115 lub 136 konnym należy zwrócić szczególną uwagę na przebieg i spróbować go zweryfikować. Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrto magenetycznymi.


Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. jeżeli auto jest wyposażony DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymian  co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys.Jedną z najbardziej awaryjnych części tej jednostki z pierwszych lat produkcji jest pompa wtryskowa, niestety kosz jej jest bardzo wysoki a regeneracji nie koniecznie da efekt.


Nie dotyczy to wersji z zasilaniem Common Rail po 2001 roku , natomiast ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Jednak gdy będziemy chcieli stać się właścicielami auta z tym silnikiem musimy liczyć się z możliwością wyżej opisanych awarii. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M47 D20
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2004 r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 32) (8.5)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 27 5

Najbardziej awaryjna część

31%
6%
15%
15%
13%
21%
Suma głosów: 72

Opinie użytkowników

09.03.2024 BMW 3 E91 Diesel
(7.0)
Opinia: Ogółem pancerny silnik, ale trzeba dbać o olej. Lać castrola i wymieniać co 10k najlepiej. Nie miałem jeszcze innych usterek. poza updatem softa. Zrobione 70000km
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Pancerny silnik.
Wady: Wysoki koszt serwisu
  • Silnik: 90KW
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 347000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
20.06.2023 BMW 3 Touring E91
(7.3)
Opinia: Samochód posiadam ponad 10 lat. Silnik bardzo trwały. Pobiera minimalne ilości oleju. Rozrządu nie robiłem od nowości a nic go nie słychać mimo 350tys nalotu. Dobra dynamika (chip na 160km). W trakcie eksploatacji raz robiona turbina i 4 razy koło pasowe. Sprzęgło i dwumas
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra dynamika. Umiarkowane spalanie.
Wady: Słabe turbo oraz często padające koło pasowe.
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 353000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
31.05.2023 bmw 520d M47D20
(9.0)
Opinia: 330tys zrobione. Auto kupilem przy przebiegu 180tys. Drapie sie w glowe i mysle co by zorbic z silnikiem i dmuchac na zimne bo poki co nic nie robilem poza wymiana oleju i paskow. Ale chyba tak wlasnie ma byc :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - niskie spalanie - bezawaryjnosc
  • Silnik: M47D20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
24.03.2023 E-83 2,00 D
(7.7)
Opinia: SUPER
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: MAŁE SPALANIE
Wady: DROGI
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
18.10.2020 320d 163km/e90
(8.0)
Opinia: Silnik pancerny- w moich rękach przejechał ok. 90tyś km, brak jakichkolwiek awarii. Olej + filtry co 15tyś, 2 paski osprzętu+rolki, i to by było na tyle. Jedyne, co w przeciągu 3 lat zatrzymało te auto to połamana sprężyna z przodu ;-) W porównaniu z N47 (177km), w moim
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: M47D20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam