Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 d M47 D20

123086
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 2.0 R4 d M47 D20

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.0d o oznaczeniu M47 występuje w przedziale mocy od 115KM do 163KM. Pierwsze jednostki wysokoprężne o pojemności 2.0 L pojawiły się pod koniec lat 90tych i generowały moc 115KM oraz 136KM. Silnik montowany był w modelu serii 3(E46). Jednostka posiada 4 cylindry , z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy pompy wtryskowej. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym. Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Kupując używane BMW z silnikiem 115 lub 136 konnym należy zwrócić szczególną uwagę na przebieg i spróbować go zweryfikować. Wraz z upływem lat silnik ewoluował i w 2001 roku pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elekrto magenetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. jeżeli auto jest wyposażony DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymian  co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys.Jedną z najbardziej awaryjnych części tej jednostki z pierwszych lat produkcji jest pompa wtryskowa, niestety kosz jej jest bardzo wysoki a regeneracji nie koniecznie da efekt. Nie dotyczy to wersji z zasilaniem Common Rail po 2001 roku , natomiast ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Jednak gdy będziemy chcieli stać się właścicielami auta z tym silnikiem musimy liczyć się z możliwością wyżej opisanych awarii. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Po za tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Po za tym jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M47 D20
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak po 2004 r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 28) (8.6)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 5

Najbardziej awaryjna część

30%
5%
15%
16%
13%
21%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

18.10.2020 320d 163km/e90
(8.0)
Opinia: Silnik pancerny- w moich rękach przejechał ok. 90tyś km, brak jakichkolwiek awarii. Olej + filtry co 15tyś, 2 paski osprzętu+rolki, i to by było na tyle. Jedyne, co w przeciągu 3 lat zatrzymało te auto to połamana sprężyna z przodu ;-) W porównaniu z N47 (177km), w moim
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: M47D20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
08.10.2020 E91 320D
(10.0)
Opinia: Świetny i niezawodny silnik o niezłej dynamice. Zrobiłem już 80tys km bez żadnych problemów. Po zakupie przy przebiegu 186tys km standardowo wymiana termostatów (b. ważne, jak są uszkodzone to nie wypala się DPF) oraz świec żarowych (czasami też sterowniki grzania świec padają, ale to wszystko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika, niskie spalanie, bezawaryjność
Wady: Turbosprężarki Mitsubishi są nienajlepszej jakości. Moja ma luz na wirniku odkąd zakupiłem samochód i trochę świszczy, ale cały czas pracuje prawidłowo i nic się z nią dzieje.
  • Silnik: 163KM/M47D20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 267000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
15.02.2019 E60 Fift
(9.3)
Opinia: Jak juz pisalem (R) przy M47 D20TU jest nadal super jednastka przebieg aktualny 284.000km, pierwszy akumulator i pierwszy DPF bez jakichkolwiek "wypalan/czyszczenia, fabryczny tlumik nic nie bylo wymieniane. Wymiany oleju w dalszym ciagu co 15.000-18.000km. Kazdego dnia pociacha z jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 163km
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
13.02.2019 bmw x3
(10.0)
Opinia: bmw to jednak bmw sama marka mowi za siebie drogie sa ale warte tych pieniedzy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 150km
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
21.10.2017 Anonim
(10.0)
Opinia: Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: E60 520d 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/220000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam