BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 286KM M57 TU2

39628
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 286KM M57 TU2

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 3.0d o oznaczeniem M57D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku. Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW. Silnik w całości oparty na poprzednich wersjach z wprowadzonymi zmianami w osprzęciePodstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch. Nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego.


Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata. Silnik seryjnie wyposażony  problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów. Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu. Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze.

Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km. Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt. Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. Reasumując silnik 3.0d  jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie naprawy awarii
  • awarie koła pasowego
  • awarie układu wtryskowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D30TU2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (9.0)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

18%
24%
6%
6%
41%
6%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

17.04.2019 X3 e83
(8.7)
Opinia: Świetny silnik o świetnym brzmieniu. Trapią go typowe dieslowskie problemy i typowe problemy BMW:). Świetne przyśpieszenie - potwór podatny na podnoszenie mocy, śmieszne spalanie w stosunku do masy i mocy auta. Silnik nie bierze (zauważalnie oleju), wtryski dobrej jakości wytrzymałe- jak się leje dobrej jakości
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: M57N2
  • Rocznik / Przebieg: 2007/252
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
17.10.2017 xxx
(10.0)
Opinia: Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilometrach zaczyna odzywać się łożysko Oporowa na sprzęgle poza tym autko od wymiany olejów do wymiany się nic nie dzieje
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW F10 530d 245KM
Polecam
25.01.2015 Malec
(9.0)
Opinia: "silnik rewelacja ,bardzo dobre przyspieszenie,skrzynia automat pięknie współpracuje z silnikiem,dynamika na bardzo wysokim poziomie.Idealny silnik ,spalanie średnio 7-8 L"
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW X5 E70 xdrive40d 306KM
  • Rocznik / Przebieg: 150tys
Polecam
19.12.2014 Paweł
(9.0)
Opinia: "BMW 5 Limuzyna F10 525d najlepszy silnik jaki miałem,bardzo dobra dynamika świetne przyspieszenie i spalanie na poziomie 6.5-7L ideał."
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 5 Limuzyna F10 525d
  • Rocznik / Przebieg: 2010r 190tys
Polecam
14.02.2014 Krzysiek
(8.7)
Opinia: "Mocny dynamiczny i mało awaryjny silnik ,BMW 5 E60 przebieg 190tys ,żadnych awarii !!! Auto cały czas serwisowane i tankowane na stacji BP do pełna nigdy jazda na rezerwie .Spalanie nie małe średnio 8 L"
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW Seria 5 E60 530 d 231KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006r 190.000km
Polecam