BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 122KM-163KM M47 TU2

26824
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 122KM-163KM M47 TU2

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.0d o mocach od 115 KM do 163 KM z oznaczeniem M47D20TU został wprowadzony w 2003 roku i był stosowany do 2007 roku. Jednostka jest kontynuacją poprzedniej wersji M47D20 z lat 99-03. W obecnej wersji wprowadzono nowsze rozwiązania, które poza poprawą parametrów, pozwoliły również spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin. Jest to jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.


Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Dodatkowo po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.


Jeżeli auto jest wyposażone w DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymiana – co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys. Ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Dlatego przed  zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy mechanizm rozrząd/łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M47 D20TU2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO4
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0-5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

62%
5%
0%
19%
0%
14%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

25.02.2024 Seria 1 E87
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo żwawy i całkiem ekonomiczny. W mieście spalanie około 7L (zależy od stylu jazdy, ja mam dość ciężką nogę). W trasie Częstochowa-Gdańsk spalił 5,5L ze średnią prędkością 120km/h. W środku silnika prawie nie słychać, natomiast na zewnątrz z daleko słychać że to diesel.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -dynamika -wygoda -niskie spalanie
Wady: -kultura pracy silnika
  • Silnik: 163km M47
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 287000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam