BMW

Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 116KM-136KM M47

18149
Silnik BMW 2.0 R4 d 16V 116KM-136KM M47

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 2.0d o oznaczeniu M47, stosowany w latach 1999 do 2003 r., był montowany w modelu serii 3 (E46). Jednostka wysokoprężna o pojemności 2.0 L pojawiła się pod koniec lat 90-tych i generowała moc 115 KM lub 136 KM. Silnik ten posiadał 4 cylindry, wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej oraz współpracował z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek i kołem dwumasowym. Te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych, głównie ze względu na duże przebiegi i wiek silników (ponad 10 lat).


Pozytywne cechy tego silnika to bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch, zadowalająca dynamika i niskie poziomy spalania. Jeśli planujesz zakup używanego BMW z silnikiem o mocy 115 lub 136 KM, zwróć szczególną uwagę na przebieg i spróbuj go zweryfikować. Silnik ten ewoluował, a w 2001 roku pojawiła się nowa jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim, realizowanym przy pomocy systemu Common Rail i wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej i niedrogiej regeneracji.


Należy jednak zaznaczyć, że jedną z najbardziej awaryjnych części silnika M47 z pierwszych lat produkcji jest pompa wtryskowa. Niestety, koszt jej naprawy jest bardzo wysoki, a regeneracja nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. Ta kwestia nie dotyczy wersji z zasilaniem Common Rail po 2001 roku. Natomiast ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Przy zakupie auta z tym silnikiem warto dokładnie sprawdzić stan samochodu, silnika oraz jego osprzętu, aby uniknąć kosztownych napraw w przyszłości.

Niemniej jednak, silnik koncernu BMW cieszy się dużą popularnością i przy odpowiednim użytkowaniu można przejechać na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Jest on również chwalony za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz akceptowalny poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni -pompa wtryskowa do 2001/ Common Rail od 2001

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • bezobsługowy rozrząd -łańcuch

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie wtrysków
  • wysoki koszt serwisu i części
  • awarie dwumasy po wyżej 200tyś

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M47 D20
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Silnik spełnia normę spalin EURO3
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch- możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata

1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Silnik 2.0d BMW w latach  1999-2006 występował w Roverze 75  oraz Land Roverze Freelanderze

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

33%
17%
17%
17%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

01.02.2020 BMW 520d 136KM e39
(9.0)
Opinia: Silnik dobrze napedza samochod, zwawy, cicho, rowno pracuje. Zadnych problemow
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duza moc, niskie spalanie.
Wady: Brak szostego biegu powoduje, ze przy dlugiej trasie autostrada jedt glosno w kabinie.
  • Silnik: 136KM/M47
  • Rocznik / Przebieg: 2003
Polecam
08.07.2013 Barti
(10.0)
Opinia: "Mam bmw 320d 136KM touring model e46 z 2001r. Samochód użytkuję już kilka lat. Bardzo dobra i ekonomiczna jednostka, świetne przyśpieszenie i umiarkowane spalanie miasto maksymalnie 7,7l/100km po za miastem minimalnie 4.3l/100km. Zaletą jest również wysoka kultura pracy. "
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 320d 136KM touring model e46
  • Rocznik / Przebieg: 2001
Polecam