Popularne na rynku

Silnik BMW 3.0 R6 d M57 D30

104530
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 3.0 R6 d M57 D30

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 3.0d z oznaczeniem M57 to najbardziej rozpoznawalna jednostka diesla BMW która miał szerokie zastosowanie w wielu modelach. Trzeba nadmienić że silnik przez cztery lata z rzędu otrzymywał nagrodę za silnik roku w latach 1998-2002 .Jednostka 6 cylindrowa , z wtryskiem bezpośrednim firmy Bosch.Atutem tego układu jest zastosowanie wtrysków elektromagnetycznych z możliwością ich regeneracji w razie awarii. Jednostka współpracująca z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką ze zmienną geometrią łopatek. W silniku zastosowano bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch napędzany dwoma wałkami rozrządu. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi. W 2002 roku wprowadzono modyfikację silnika o oznaczeniu M57 D30TU . Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy ze 185KM do 193KM ,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch.Nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego. Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata. W kolejnych latach silnik zaczął współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych.Kolejna modyfikacja oznaczeniem D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku. Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW oraz dużą rozpiętość mocy od 193KM do 306KM.Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze !!! Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km. Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt. Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie.Reasumując 3.0 litrowy silnik Diesla jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów. Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu Najczęstsze dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy  koła dwumasowego .Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy. Natomiast jednostki z późniejszych lat produkcji są bardziej awaryjne oraz posiadają bardziej skomplikowany osprzęt i dużo droższy w ewentualnych naprawach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • doskonała dynamika
  • przyzwoity poziomy spalania
  • trwały układ wtryskowy zwłaszcza z początku produkcji
  • bardzo trwała jednostka z 1-ch lat produkcji

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie koła pasowego
  • awarie DPF- wersje po 2004 r
  • awarie wtrysków piezoelektrycznych po 2003r
  • awarie klapek w kolektorze dolotowym

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D30
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak w nowszych modelach od 2003r
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch do 2002 r/po 2003 r piezoelektryczne Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0-8.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata

1998-2002r 3.0d oznaczenie M57- wtrysk bezpośredni -pompa wtryskowa
 wtryski elektromagnetyczne Bosch-możliwość regeneracji
2003-2008r 3.0d oznaczenie M57N – wtrysk bezpośredni- Commo Rail
wtryski pizoelektryczne Bosch -brak możliwości regeneracji tylko zakup nowych
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (9.0)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 22 0

Najbardziej awaryjna część

1%
13%
4%
47%
18%
16%
Suma głosów: 68

Opinie użytkowników

19.12.2020 Bmw e60 530d
(9.3)
Opinia: Auto wygodne,komfortowe,w miare szybkie jak na diesla. Silnik dobrze wyciszony,spala wg kompa 7.2 glownie trasy, na żeliwnym trwalym bloku.spotkala mnie przykra usterka-klapa kolektora ssącego wpadla do silnika i uszkodziła tlok.poza tym polecam
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy Moc Trwałość
Wady: Wadliwe klapy w kolektorze ssacym Usterki przekaźnika świec żarowych
  • Silnik: 530d 218km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
15.04.2020 e46 touring
(9.0)
Opinia: Dobre wykończenie wnętrza, jak na 18 letni samochód to posiada niewielkie ślady użytkowania. Przyspieszenie do 100km/h w ok 6,5 do 7sek. Jeżdże głownie poza miastem spalanie automate ok 8-8,5l. Jestem drugim właścicielem, z moich poważniejszych awarii to padnięta pompa wspomagania, wymiana 1szt wtryskiwacza.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 184KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 300000
Polecam
09.11.2019 E61
(10.0)
Opinia: Bmw 535d, 272 KM, 445 tys przebiegu, Skrzynia automat: 6 biegów. Jeżdżę tym 7. rok. Kupiłem z przebiegiem 230tys. Turbiny oryginalne-Nie naprawianie. Usunięte klapki z kolektora ssacego-zaślepki koszt. 200 zł. Olej co 20 000. Wszystkie filtry wymienione na czas. Układ paliwowy nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 272/3,5d
  • Rocznik / Przebieg: 2005/445000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
25.08.2018 MIchał
(9.3)
Opinia: Genialny silnik, stosunek dynamiki do ekonomii jest rewelacyjny, w trasie pali około 6-6.5l, w cyklu mieszanym 7.5 a w mieście 9-10. Do tego dobra kultura pracy i to brzmienie 6 cylindrów, poezja. Jeżeli ktoś rozgląda się za E46 w dieslu to z góry sugerowałbym 3.0d i nie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: E46 330d 184KM/390Nm
  • Rocznik / Przebieg: 2001/325 tyś
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
08.07.2018 Wojtek
(9.3)
Opinia: od ponad roku jeżdżę E39 530d 193KM i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony silnikiem M57. po przesiadce z benzyny od razu poczułem bardzo duży moment obrotowy tego diesla oraz bardzo niskie spalanie. awarii żadnych nie miałem, zepsuł mi się tylko alternator. niebawem do sterownika wjedzie nowe
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: E39 530d 193KM/410Nm
  • Rocznik / Przebieg: 2000r 309000km
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam