BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 204KM-218KM M57 TU

41173
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 204KM-218KM M57 TU

Silniki BMW d Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • Land Rover

Silnik BMW 3.0d o mocach 204, 218 lub 272KM z oznaczeniem M57TU został wprowadzony na rynek w 2002.Jest on kontynuacją poprzedniej wersji z pierwszych lat produkcji która otrzymywał kilkukrotnie nagrodę za silnik roku w latach 1998-2002. Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch. Nowa jest także turbosprężarka ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego.

Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata. W kolejnych latach silnik zaczął współpracować z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim . Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów. Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu.


Najczęstsze awarie dotyczą turbosprężarki, kolektora dolotowego czy już wspomnianego DPF-u.Trzeba nadmienić że silniki z pierwszych lat produkcji są bardzo trwałe i można spokojnie zrobić na nich nawet milion kilometrów bez naprawy. Wszystko jednak jest uzależnione od jego eksploatacji.
Reasumując silnik 3.0d  jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwałą konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie klapek w kolektorze dolotowym
  • awarie wtrysków pizoelektrycznych po 2003r
  • awarie DPF-u

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: M57 D30TU
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 2 lata

1998-2002r 3.0d oznaczenie M57- wtrysk bezpośredni -pompa wtryskowa
 wtryski elektromagnetyczne Bosch-możliwość regeneracji
2003-2008r 3.0d oznaczenie M57N – wtrysk bezpośredni- Commo Rail
wtryski pizoelektryczne Bosch -brak możliwości regeneracji tylko zakup nowych
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje  w większości aut z tym silnikiem

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.8)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
17%
8%
75%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

25.02.2023 E46 330D 2003r
(9.3)
Opinia: Fenomenalny silnik diesla. Usunąć klapy w kolektorze kolorowym i ekologię i bajka.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobra kultura pracy Wysoka dynamika Pancerność
Wady: Wadą jest posiadanie klap w kolektorze dolotowym, egr, dpf/katalizator
  • Silnik: 204km
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 353000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
08.08.2021 e61
(9.3)
Opinia: Niesamowity silnik ! Praktycznie bezawaryjny, duża moc, niskie spalanie
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 272km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
13.03.2018 Jurek
(8.7)
Opinia: Silnik rewelacja. Jak na 272KM i pòł tysiąca momentu, usterki tu opisywane to bajka. Spalanie śr. 9l. W zimie 10l... dużo? Zwykle 1.6 w byle kompakcie pali z reguły tyle samo i nie ma czym jechać. Porównanie, byle cewka w Reno to 350zl. Za 150zl
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 535/272
  • Rocznik / Przebieg: 2005/235000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.01.2018 Anonim
(9.3)
Opinia: "Mam bmw e90 325d przejechane 190 tys. bez problemu tylko wymieniłem swiece żarowe i sterownik swiec silnik bardzo dobry dynamika też polecam tą jednostke."
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik:
Polecam
04.01.2018 jack
(8.7)
Opinia: M57N 218KM posiada zwykłe wtryski Bosch elektromagnetyczne nie piezo, do poczatku 2004r bez DPF
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 3.0d 218KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam