Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD

61442
Silnik Mazda 2.2 MZR-CD

Silniki Mazda MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD wszedł do produkcji w roku 2007 generuje moce od 125KM do 185KM i jest rozwinięciem poprzedniej jednostki 2.0 MZR-CD. Jednostka generuje lepsze osiągi i nie jest tak awaryjna jak jej poprzednik. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z nowej generacji 10-otworowymi wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z filtrem cząstek stałych DPF.Mazda wprowadziła nowej generacji system DPF o wysokiej odporności termicznej oraz nowszej generacji EGR.Dodatkowo od 2009r w wersji 173KM /Mazdzie XC-7 zastosowano katalizator (SCR) z dodatkiem AdBlue ze zbiorniczkiem płynu który trzeba uzupełniać co 15tys/km. Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające zwłaszcza w wersjach 163KM oraz 185KM. Natomiast niższym spalaniem może poszczycić się wersja 125KM, dynamika w tej odmianie jest zdecydowanie słabsza. Silniki MZR-CD był stosowane do 2012 roku i zostały zastąpione nowszej generacji jednostkami Skyactiv-D.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • rozrząd oparty o łańcuch
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • filtr DPF
  • awarie EGR
  • podkładki pod wtryskami
  • drogi koszt nowych wtrysków

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R2
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.9)
Trwałość 7.9/10
Utrzymanie 7.1/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 13 3

Najbardziej awaryjna część

3%
6%
0%
6%
59%
26%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

10.09.2020 Mazda 6
(8.3)
Opinia: Bardzo fajne auto duże silnik elastyczny,jeśli ktoś stosuje się do zaleceń używa oleju Dexelia 5W30 niema zadnych problemów z DPF,należy pilnować podkładek pod wtryski,i co druga wymiana oleju proponuję zwalić miskę i wyczyścić smok olejowy jak na razie nic złego nie mogę powiedzieć.Polecam!!!
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Łańcuch rozrządu
Wady: BRAK
  • Silnik: R2AA 163KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 256000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
01.06.2018 Roman
(6.0)
Opinia: Fajne autko tylko głośne w środku ! paliwo chlupie, szyby boczne sie tłuką , 2,2 D r 2013
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: GJ 1590
  • Rocznik / Przebieg: 2013 156.00
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
04.04.2017 Gonzo
(9.0)
Opinia: Jestem włascicielem cx7 od 2miesiecy. Wszystko mi sie podoba poza jednym dziwnym odgłosem. Pojawia sie na zimnym silniku. Jest to odgłos stukajacych zaworów. Cos w tym stylu. Tylko przy wciskaniu gazu i tylko do momentu kiedy silnik jest juz ciepły. Mam tylko nadzieje ze
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 173
  • Rocznik / Przebieg: 84000
Polecam
10.01.2017 a
(8.3)
Opinia: Ponad 100 tys. przebiegu, bez awarii. części owszem drogie (wiem, bo mnie skasował od tłu jakiś kaskader). Spalanie na poziomie 7,7 l (CX7), średnie, to jak na auto o ciężarze 1,8 t, całkiem nieźle. Dobra dynamika, a komfort nie do porównania, dużo wyższy niż w
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: CX-7
  • Rocznik / Przebieg: 2012/100000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
03.01.2017 pablo
(10.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy, przy nim nawet nowe tdi VW to klekoty. Spalanie 5.8l przy spokojnej jeździe do 120 km/h, w tym 20% miasto. Na trasie okolice 140 km/h wychodzi 6.2l, 150-160 km/h 7l. Do tej pory zmieniałem tylko łańcuch rozrządu przy 156 tkm bo był
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 6 163km
  • Rocznik / Przebieg: 190tkm
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam