Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 143KM RF7J

18678
Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 143KM RF7J

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD o mocy 143KM z oznaczeniem RF7J wszedł do produkcji w 2005 roku w Mazdzie 6 i miał zastosowanie do 2007 roku. Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.


W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silnik seryjnie wyposażony został w problematyczny filtr cząstek stałych DPF i spełniały normy spalin Euro4. Niestety podczas jazdy miejskiej może dojść do jego zapchania cząstkami sadzy i w efekcie spadku mocy silnika. Następstwem jest dostania się paliwa do oleju co powoduje podniesienie poziomu oleju w misie, a w konsekwencji prowadzi do uszkodzenie wtrysków. Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.


Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku. Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awaryjny EGR
  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • zatykające się sitko pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF7J
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1-4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.9)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 3

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
80%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

11.09.2023 mazda 6 gh 2.0 MZRCD
(5.3)
Opinia: Pełno wad konstrukcyjnych. - Brak czujnika poziomu płynu chłodniczego lub jakiejkolwiek kontrolki o przegrzaniu oleju. (Pęknie wąż i można zatrzeć silnik jak się nie spojrzy na wskaźnik temp przez 10 min ) - Wybijające się sprzęgiełko pompy vacum (terkotanie w środkowym
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cichy powyżej 100 km/h
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
23.11.2020 Mazda 6 ll
(6.3)
Opinia: Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo cichy, pasek rozrządu(niskie koszty wymiany w porównaniu do łańcuszka) blacha nie gnije jak to miało miejsce w 1-szej generacji
Wady: Parujące światła tylne
  • Silnik: Mzr-cd 143km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
05.06.2019 Mzda 3 BK
(9.3)
Opinia: Samochodem jeżdżę od dwóch lat. Do tej pory jedyny problem, który się pojawił to leciutkie szarpanie przy bardzo delikatnym przyśpieszeniu. Postanowiłem przeczyścić EGR (nie był zapchany, ale za nim prześwit w otworze był o połowę mniejszy) i problem ustąpił. DPF póki co nie sprawia problemów,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: MZR-CD RF7J 143KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008/219300
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.01.2018 Przemek
(9.0)
Opinia: Nie mam pojęcia czemu tego silnika się tak boją na rynku? Nie znam użytkownika, który by miał z nim większe problemy. Może po prostu jego pech polega na tym, że jak wchodził na rynek to jeszcze tedeiki były bardzo popularne. Ale z nowszych diesli jak HDi, nowsze
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6/143KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/243000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
24.12.2017 Tomek
(9.3)
Opinia: "Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc . "
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: : 5 143KM
  • Rocznik / Przebieg: 200tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam