Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 140KM RF7J

22013
Silnik Mazda 2.0 MZR-CD 16V 140KM RF7J

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 MZR-CD o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2007 roku w II generacji Mazdy 6. Jest to pierwsza konstrukcją opracowaną całkowicie przez japońskich  inżynierów Mazdy z układem Common Rail . Niestety często mylona z silnikami Forda 2.0 TDCI o podobnych mocach która jest bardzo awaryjna.Jednostka 4 cylindrowa posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail firmy Denso o ciśnieniu 1800ba.


Kolejna odmiana o mocy 140KM która weszła do produkcji w 2007 roku, od poprzednich wersji różniły się nowszej generacji układem EGR oraz nowszym filtrem DPF. W 2011 roku silniki zostały wyparte przez nowsze model które spełniał bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 5. Usterkowość jednostki jest uzależniona przede wszystkim od lat produkcji, silnik z pierwszych lat produkcji są zdecydowanie mniej awaryjne i posiadaj mniej skomplikowany osprzęt. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problemy z zaworem EGR oraz kołem dwumasowy przeważnie ma to miejsce po wyżej 200 tys /km.


Kolejnym problemem jest zatykające się sitko pompy oleju w misce olejowej  co prowadzi do zatarcia jednostki napędowej. Układ wtryskowy jest nader trwały jednak boryka się z nieszczelnymi podkładkami pod wtryskiwaczami.Zdarzały się wytarcia złuszczenia wałków rozrządu problem dotyczy raczej silników eksploatowanych na krótkich odcinakach przy nie dogrzanym silniku.


Sama jednostka jest bardzo trwała jedynie osprzęt może sprawiać problemy zwłaszcza w nowszych odmianach. Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtr

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awaryjny EGR
  • awarie turbosprężarki
  • awarie filtra cząstek stałych
  • zatykające się sitko pompy oleju

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: RF7J
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1-4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.5)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

18%
9%
9%
18%
18%
27%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

20.01.2020 Marek - M6 GH
(10.0)
Opinia: Pisałem w 2017 i podtrzymuję opinię. Auto nadal w moim posiadaniu. Teraz jeździ żona :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Same zalety ;)
Wady: do tej pory nie ujawiły się :)
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.04.2019 mazda 6GH
(0.0)
Opinia: Auto kupiłem roczne z przebiegiem 45tys. W kolejne 8lat dobiłem do ponad 200tys. Poza wymianą kolumny kierowczniczej (na gwarancji) nic w aucie się nie działo. Może to zasługo tego że 80% przebiegu to przebieg poza miejski a możne to jakość produkowanego Japonii auta. Wszystkie
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: MZR-CD 2.0 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 / 220tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
09.03.2017 Marek
(9.7)
Opinia: "Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: M6 GH MZR-CD 2.0 140MK
  • Rocznik / Przebieg: 2008 / 205 000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
30.01.2015 Darek
(9.0)
Opinia: "Zrobiłem autem osobiście 85 tys nie maiłem żadnych problemów,na początku myślałem że to silnik Forda ale na serwisie mnie uświadomili że to japoniec.Bardzo dobra dynamika,przyspieszenie i niskie spalanie średnio 6.l.Obecnie przebieg 165 tys wszystko w porządku ."
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6 2.0 MZR-CD140KM
  • Rocznik / Przebieg: 165tys 2010r
Polecam
18.02.2014 Lutek
(5.7)
Opinia: "Silnik taki sobie ,nie powala pod względem mocy ,spalanie dość duże nawet może sięgać do 12 L w mieście !!!O jakiś 5-6 litrach to zapomnijcie ,zdarzają się niestety awarie a ceny kosmiczne np. EGR ,zatkanie filtra DPF (musiałem usunąć ) ,jakiś czujnik temperatury i kilka
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: mazda 6 2.2 MZR-CD 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008 rok 189tyś
Odradzam