Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 125KM R2BF

7998
Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 125KM R2BF

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD o mocy 125KM z Maks. Mom. obr 310Nm od 1800-2600 obr/min wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest najsłabszą odmianą z rodziny silników 2.2 MZR-CD która w palecie posiada wersje 163KM 173KM 185KM 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik . Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .


Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • rozrząd na łańcuch
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • filtr DPF
  • awarie EGR
  • przeciętna dynamika
  • podkładki pod wtryskami
  • drogi koszt nowych wtrysków

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R2BF
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

27.10.2023 Mazda 6 gh
(8.7)
Opinia: Silnik godny polecenia. Niezawodny
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy. Bezawaryjny do tej pory 200tys km przebiegu . Ja zrobiłem 80tys Wymiana łańcucha przy 130tys.
Wady: Trzeba kontrolować podkładki pod wtryskami
  • Silnik: 125km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
06.08.2018 Nikoś
(5.0)
Opinia: Mam mieszane uczucia silnik trwały jednak jego osprzęt potrafi nieźle dać popalić.Przy przebiegu 190 tys miałem problem z DPF wypalanie i z wtryskami, musiałem zakupić dwie używki bo lały a ceny nowych kosmiczne,również serwis nie jest tani.Tak że reasumując silnik nie powala osiągami spala
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Mazda 6 2.2/125KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009.r 210.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam