Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 185KM R2AA

12470
Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 185KM R2AA

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD o mocy 185KM z Maks. Mom. obr 400Nm od 1800-300 obr/min wszedł do produkcji w 2008 roku. Jest najmocniejszą odmianą z rodziny silników 2.2 MZR-CD która w palecie posiada również wersje 125KM 163KM 173KM. Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.


Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • rozrząd na łańcuch
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • filtr DPF
  • awarie EGR
  • podkładki pod wtryskami
  • drogi koszt nowych wtrysków

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R2AA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

8%
0%
0%
25%
67%
0%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

14.04.2016 Michał
(9.3)
Opinia: "Dynamiką dorównuje volvo D5 ale mniej pali. W końcu chyba każda Mazda sporo lżejsza od swojego odpowiednika w volvo. Przy 50tys walnęło lewe przednie łożysko. Poza tym zero problemów. W mieście 8 litrow to maks.Zapomnijcie o 12. Trasa wystarczy 100-110 km/h żeby zejść na 4,8.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 6 sport 180PS 400Nm
  • Rocznik / Przebieg: 2012/75000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
14.04.2015 arni
(8.3)
Opinia: "silnik cichy ciagnie od samego dolu 185Km i 400NM bialy kolor 18kolka zawieszenie orginalne E-type dosc drogie ale na zakretach frajda z jazdy auto mam 8miesiecy jestem 2 wlascicielem i wymienilem tylko tylne tarcze i klocki oraz olej i filtry polecam te autko ale nie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 6 2.2 mzr-cd 185
  • Rocznik / Przebieg: 2009 208tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.10.2013 Ktoś
(9.3)
Opinia: "Mazda 6 spalanie miasto około 8 litrów, trasa nawet 5, samochód posiada długie przełożenia, ładnie przyśpiesza zwłaszcza na obrotach powyżej 2500, wymijanie bez konieczności ciągłej redukcji,kultura pracy naprawdę wysoka, biegów,rozrząd oparto o łańcuch dlatego duży plus,"
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.2 MZR CD
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r 85 tyś km
Polecam