Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 163KM R2AA

13003
Silnik Mazda 2.2 MZR-CD 16V 163KM R2AA

Silniki Mazda MZ-CD / MZR-CD są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.2 MZR-CD o mocy 163KM z Maks. Mom. obr 360Nm od 1800-3000 obr/min wszedł do produkcji w 2008 roku.Jest kolejną odmianą z rodziny silników 2.2 MZR-CD która w palecie posiada wersje 125KM 173KM 185KM 2.0MZR-CD.Jednostka generuje lepsze osiągi i nie sprawia tylu problemów co jej poprzednik . Silnik posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Denso.


Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację która jest już możliwa .W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin Euro5 silnik kooperuje z problematycznym filtrem cząstek stałych.Jednym z kilku problemów który może trapić tą jednostkę po awaryjnym DPF  jest  zawór EGR oraz nieszczelne podkładki pod wtryskami .


Na plus trzeba zapisać rozrząd opary na łańcuchu praktycznie bezobsługowy.Jeśli chodzi o przyspieszenie oraz dynamikę oba parametry są bardzo zadowalające. Spalanie na niskim poziomie. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za bardzo dobrą dynamikę, zadowalające poziomy spalania, a przede wszystkim niską awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • rozrząd na łańcuch
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • filtr DPF
  • awarie EGR
  • podkładki pod wtryskami
  • drogi koszt nowych wtrysków

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: R2AA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Dexelia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok

Olej !!!

Wymiana oleju przewidziana co 20tys/km zalecany Dexelia 5W30
W przypadku filtra DPF stosować olej przeznaczony do aut z filtrem cząstek stałych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.1)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
75%
0%
25%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

03.01.2017 pablo
(10.0)
Opinia: "Wysoka kultura pracy, przy nim nawet nowe tdi VW to klekoty. Spalanie 5.8l przy spokojnej jeździe do 120 km/h, w tym 20% miasto. Na trasie okolice 140 km/h wychodzi 6.2l, 150-160 km/h 7l. Do tej pory zmieniałem tylko łańcuch rozrządu przy 156 tkm bo był
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 6 163km
  • Rocznik / Przebieg: 190tkm
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.03.2016 Adam
(10.0)
Opinia: "Najlepszy silnik z jakim miałem do tej pory do czynienia. Dynamika niesamowita, Nie sprawia żadnych problemów. Prawdziwy japoński samuraj :)"
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 163 konie
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.12.2015 Jarek
(2.7)
Opinia: "Mazda cx 7, najpierw naciagniety lancuch przy 58tys mil (koszt 3.5 tys zl) teraz silnik do remontu-panewka. koszt kosmiczny w aso ok 20 tys zl!! Wczesniej mialem mazde 6 2.0 diesel i poszla rowniez panewka!! Bezawaryjnosc Mazdy to historia a Mazda (obsluga klienta) ma Cie
  • 6.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 2.2/ 163
  • Rocznik / Przebieg: 78 tys mil
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
20.02.2015 radek
(8.7)
Opinia: "mam to auto od 2013 roku. na razie poza olejami nic nie wymieniane. łancuch rozrzadu zrobiony przy akcji serwisowej. silnij jak zimny troche halasuje ale jak juz ma temp. to cichutki. oszczedny, duzy, dobry w trasy uk - pol. spalenie srednie na poziomie 6,5 liitra. ogolnie spoko."
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: mazda 6 II 2,2 CD 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 145 tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.04.2014 Marcin
(9.3)
Opinia: "Silnik bardzo mnie zadziwił po zakupie auta ,mianowicie spalanie jest nieprawdopodobnie niskie ciężko przekroczyć 7L w mieście!!! Nie było by w tym nic dziwnego jakby nie to że pojemność jest duża 2.2 i moc 163 KM a do tego auto nie należy do małych .Prace
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 6 II 2.2 CD 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 rok 129 tyś
Polecam