Silnik Renault 2.2 dCi o mocy 90KM z oznaczeniem G9T był stosowany w latach 1999-2008 i występował w modelach Renault Master II oraz bliźniaczych Oplu Movano A i Nissanie Interstar. Jego debiut przypadł w roku 1999 wraz z modelem Renault Master II jako jeden z pierwszych silników z systemem Common Raily.Konstrukcja jednostki była bardzo zaawansowana technologicznie co w przyszłości przełożyło się na bardzo problematyczny serwis.Między innymi znajdziemy tu nietypowy rozrząd, wał korbowy obracał pompę wtryskową przy pomocy kół zębatych a jedno z nich obracało wałki rozrządu.Kolejną nowinką była pompa olejowa napędzana łańcuchem z wału korbowego.
.Znajdziemy tu nowoczesny jak na tamte lata układ wtryskowy CR z wtrsykiwaczami marki Bosch oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii Garret GT1852V. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na wysoką kulturę pracy jednostki dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania .Niestety jednostka cierpi na poważne dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą jest problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!!
Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem warto sprawdzić jego stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
| Średnia (głosów: 1) | (6.7) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 4.0/10 |