Renault

Silnik Renault 2.2 dCi 16V 90KM G9T

1814
Opublikowane 11 maja 2022 r.
Silnik Renault 2.2 dCi 16V 90KM G9T

Silniki Renault 2.0 / 2.2 / 2.5 / 3.0 dCi są stosowane w samochodach marki

  • Renault
  • Nissan
  • Opel
  • Infiniti

Silnik Renault 2.2 dCi  o mocy 90KM z oznaczeniem G9T był stosowany w latach 1999-2008  i występował w modelach Renault Master II oraz bliźniaczych Oplu Movano A i Nissanie Interstar. Jego debiut przypadł w roku 1999 wraz z modelem Renault Master II  jako jeden z pierwszych silników z systemem Common Raily.Konstrukcja jednostki była bardzo zaawansowana technologicznie co w przyszłości przełożyło się na bardzo problematyczny serwis.Między innymi znajdziemy tu nietypowy rozrząd, wał korbowy obracał pompę wtryskową przy pomocy kół zębatych a jedno z nich obracało wałki rozrządu.Kolejną nowinką była pompa olejowa  napędzana łańcuchem z wału korbowego.


.Znajdziemy tu nowoczesny jak na tamte lata układ wtryskowy CR z wtrsykiwaczami marki Bosch oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii Garret GT1852V. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na wysoką kulturę pracy jednostki dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania .Niestety jednostka cierpi na poważne dolegliwość, mianowicie może dojść do obrócenia panewek wału korbowego powodując tym samym jego poważne uszkodzenie. Kolejną wadą jest problem z uszczelką pod głowicą co skutkuje ubytkiem płynu chłodniczego i w końcowej fazie przegrzaniem silnika!!! , W modelach z dużym przebiegiem zdarzają się częste awarie  awarie koła dwumasowego oraz zaworu EGR.Jedną z przyczyn częstych usterek osprzętu silnika jest zbyt długi okres wymiana oleju co 30tyś !!!


Również na dużą usterkowość jednostki ma wpływ jej skomplikowana budowa oraz jej wysilenie. Proponuje się zmniejszyć wymianę oleju i filtrów  nawet do 10tyś a maksymalnie do 20tyś to na pewno wydłuży żywotność silnika oraz jego osprzętu.Awaryjność tej jednostki jest również uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii.Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem warto sprawdzić jego stan aby uniknąć kosztownych napraw.Ze względu na bardzo dużą awaryjność silnik został wycofany z produkcji oraz jego montażu wraz modelem Vel Satis w 2009 roku. 

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • zadowalające poziomy spalania
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • awarie osprzętu-wtryski
  • szwankująca elektronika
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • obrócenia panewek wału korbowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: G9T
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po wymiana po po 160.000km lub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Silnik spełnia normę spalin EURO3
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.2 L, typ oleju: 5W30/5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 4.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
67%
17%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

24.07.2023 Opel Movano
(6.7)
Opinia: W koło komina jeszcze da się tym jeździć. Trasy to koszmar brak mocy jest wtedy odczuwalny. Każdy TIR to wyzwanie.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Brak dwumasy, brak dpf-fap-itp, brak EGR-a, w tym silniku jest tylko katalizator, kultura pracy w kabinie można normalnie słuchać muzyki rozmawiać jest naprawdę OK. Układ wtryskowy BOSCH elektromagnetyczne wtryski.
Wady: Bezobsługowy rozrząd to bzdura bo koła zębate. Pękła sprężyna niwelatora luzów międzyzębnego koło dostało luzów i zaczęło opiłkować aż pękło (grubość koła niwelatora to 3mm) bałagan w silniku (opiłki) i problem z kołami zębatym OM drogi, zamiennik nieistnieje a urzywane też się cenią.
  • Silnik: 90km G9T
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 384000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam