Volkswagen

Silnik VW 1.6 D 8V 54KM JK/JP

717
Silnik VW 1.6 D 8V 54KM JK/JP

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.6 D 8V 54KM (JK/JP) to konstrukcja firmy Volkswagen z rodziny EA086, która miała zastosowanie w samochodach Audi oraz VW w latach 80/90-tych. Konstrukcja silnika oparta na prostych rozwiązaniach której celem było uzyskanie niskiego poziomu spalania. Jednostka 8-zaworowa z wtryskiem pośrednim z pompa mechaniczną firmy Bosch. Na początku silnik był oferowany w wersji wolnossącej z mocą 54KM dopiero w następnych latach dodano turbinę i podwyższono moce do 60/70/80KM.


W silniku zastosowano rozrząd opary na pasku a jego interwał przypadał na 90.000 ty/km jednak serwisanci zalecają jego zmniejszenie nawet do 60 tys km. Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą oraz mało awaryjną również dostępność części jest duża a serwis nie stanowi większego problemu. Oczywiście wszystko jest uzależnione od eksploatacji oraz serwisu auta.


Zdarzają się auta w których przebiegi ponad 400 tys nie stanowią większego problemy jednak są przypadki awarii pompy wtryskowej czy elektryki przy dużo mniejszych przebiegach. Dużym atutem jest bezproblemowa dostępność do części lub ich regeneracja a serwis oraz naprawy nie są problematyczne. Minusem jest słaba dynamika oraz niska kultura pracy, natomiast jego średnie spalanie wynosi około 5l co rekompensuje wszelkie niedogodności.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompa

Pompa wtryskowa Bosch

Zalety

  • prosta budowa silnika
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • niskie spalanie
  • bezproblemowe przebiegi ponad 500tys/km !!!

Wady

  • niska kultura pracy
  • bardzo słaba dynamika
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: JK, JP
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W40/10W40, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami